...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
av Waizguy
Hälsade på en bekant och var på Ledin på Furuviksparken. Momentet efter showen när alla bilar ska trycka sig ut från området fungerade Mycket Mycket bra. Bilar körde varannan ut från parkeringen, folk släppte förbi, sen tågade vi ut från Furuvik i jämn fart med bra avstånd och ingen gjorde någon helgalen omkörning. en 10/10 i vett och etikett :D
Användarvisningsbild
av Micce1980
Det råder underhållsarbete på en bro i stan. Jag kommer dit och får vänta i trevägskorsningen innan i någon minut innan vi får köra över, just då kommer en buss från vänster så jag drog ner rutan och vinkade fram den. Fick först en förvånad blick som snabbt gick över i ett stort leende och lite glatt vinkande av chauffören. :wink:
Användarvisningsbild
av sthlm
Var ute med en kompis som jag ofta pratar trafik och beteende i trafiken med.
Han kör sisådär 3000 fler mil än mig om året så killen hinner se en del och liksom jag hatar när folk inte kan dutta till på blinkersspaken.

Båda ser en BMW modell X6 som blinkar....
Vi tittar på varann och nästan skriker att "såg du h*n blinkade!"
Gör high five och konstaterar att det var nog lika sällsynt som att en fågelskådare får se en småtrapp.
Båda garvade och insåg att det var dags att avrunda kvällen.
Användarvisningsbild
av Allinug
Denna vecka tycks ha varit en "vänliga veckan" i trafiken! Det har varit fint cykelväder varje dag till och från jobbet och vid varje övergångsställe och cykelpassage har bilisterna stannat och släppt fram mig.

Jag har ju saktat in ordentligt före korsningarna så att jag ska hinna stanna eftersom jag inte räknat med att någon ska stanna, men tydligen har det varit vänliga veckan! Ja, det är bara att vinka och tacka samtidigt som man snabbt ska få upp farten på cykeln igen. :D
av llesrof
Idag blev jag glad eftersom den lastbilsförare som gick ut för omkörning av en annan lastbil i slutet av stigningsfältet insåg att han aldrig skulle komma om och därför avbröt omkörningen och lade sig till höger igen. Då kunde jag köra om båda lastbilarna. De flesta hade nog segat sig om och låtit alla andra väja undan.
Användarvisningsbild
av grillchips
Tog bilen för att handla på lunchen, kör på en påfart och gasar för att komma upp i hastigheten som gäller där.
Ser tidigt att en långtradare ligger i samma fil som jag ska vika ut till men inser också att jag inte hinner få upp farten tillräckligt för att vika ut framför honom så jag släpper och ska precis börja bromsa in när jag märker att tradaren byter fil för att släppa ut mig.
Tack vare detta forum så har jag fått lite mer förståelse för lastbilar och framförallt långtradares "behov" i trafiken vilket gjorde mig än mer glad att denne hjälpte mig ut, istället för att bara dundra på och låta mig vänta på min tur.
Användarvisningsbild
av grillchips
När folk tidigt på hösten inser att ja, det är fasen riktigt mörkt på kvällarna nu, och sätter på sig reflexer.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 36

Den har inga sprintar och man ser inte kontakten i[…]

På en del andra bilar används förs[…]

Värdering 242

Tjena! Är ny här och skulle behöva […]

Innebär det att jag stryper tillförsel[…]