...

Moderator: Moderatorer

Ja grillchips du har rätt...
Efter att jag körde om honom la han sig några bilar bakom mig.. Har hela sekvensen i bakkamerna kvar så man ser att de e samma buss, men klippte bort "transportsträckan" till Stora Väsby.

Jag fick tag på BMW-ägaren.. Han hade inte touchat räcket, men var glad att höra av mig och fick videon.. Han var väldigt intresserad över om det syntes reg-nr och bussnr på den.. vilket det ju gör.
Skönt att inga skador skedde, men som du sa Joel, det måste handlat om ett fåtal centimeter där. Jag hade varit ordentligt brun i byxan. :lol:
Han tjänade inte ens 15 sekunder i slutänden på att blåsa på förbi McDonalds där.. Jag hade fortfarande visuell kontakt med honom då han svängde av bid Arlanda. När det väl börjar rulla igen är 100-200 meters försprång inte många sekunder.
Bmw-ägaren har varit i kontakt med Flygbussarna tydligen.. Samt stoppat all användning inom firman av flygbussarnas tjänster.. Skulle jag också gjort om jag hade nån verksamhet medass anställda som använde sig av dem ibland. :D
joel80 skrev: Fast det kanske är att outa för mycket..
:-O)
Det tycker jag inte alls!
Idioter som denna måste uppmärksammas på att hans/hennes beteende inte är acceptabelt, men rent ut sagt brottsligt! Chaufförens chef måste få chansen att ta ställning till om denna person ska få fortsätta riskera så väl omgivande trafiks som eventuella kunders liv.
Kontakten med Flygbussarna är tagen.. fast av BMW-föraren. Han tog gladeligen emot både bild och video och har skickat det vidare till ansvariga på Flygbussarna. Dom skulle tydligen återkomma...
Får väl se vad som händer.. tror det blir en rejäl utskällning av föraren men tror inte på avsked. Vi har ett bra skydd i Sverige för anställda och jag skulle gissa att det krävs upprepade misstag för att kunna bli avskedad. Men ett steg närmre avsked är han nog allt.. Så nu är det nog bäst att tänka nån gång extra innan han gör nått sånt igen.
Det kanske är så långt det går att komma. Om det inte varit för din dashcam så hade det inte hänt någonting.
Jag var själv med om en ännu grövre händelse idag. Det var en hårsmån från att en lastbilschaufför körde rakt in i min bil och mina barn när jag var mitt i en rondell. Drar inte historien här, men efter alla svordomar, tut och gestikulerande och gråt från min fru gick mina tankar åter till att jag velat ha en dashcam. Ditt filmklipp och min upplevelse idag är bra exempel på nyttan med att dokumentera sin körning. Jag känner mig dock osäker på vilka inköp jag ska göra och hur jag ska få till det i bilen, men jag kanske återkommer.
Dra ett meddelande till mig om du har några funderingar.. Jag ska kanske göra en liten uppdatering i min garage-tråd för att visa lite tydligare hur jag "installerat". De e långa sladdr med o man kan dra ut till a-stolpen o ner under mattan på passgerarsidan. :)
  • 1
  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 356
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]