...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
joel, jag skämtade angående det med skadereglerare. :D Du har helt rätt, vi var båda försäkrade i Trygg-Hansa. Jag via den försäkringsform som Taxi Stockholm upphandlat åt sina medlemmar. Den var mycket förmånlig. Till exempel fick vi 75% av stilleståndet även om vi var vållande. Och stillestånsersättningen är inte försummbar på en taxibil. Men de vann ju där genom att de slapp betala 100% stillestånd.
Användarvisningsbild
av joel80
I de fall där båda bilarna har samma bolag har jag reagerat på att försäkringsbolagen utreder betydligt sämre och är rätt ointresserade om skuldfrågan. De vill inte lägga resurser på det utan går på praxis oavsett vad de inblandade säger. Det blir ju bara dyrare i slutänden om de börjar processa mot sig själva. Förlorarna är kunderna dom torskar rättsäkerheten.
Användarvisningsbild
av sthlm
Fredag igen med en stänkare innanför kragen. Ingen bilkörning för mig på många timmar
Låt mig sammanfatta dagen:
2 körningar mot enkelriktat och en påbackningsolycka. Detta enbart på en enda parkering.
Detta är självklart den dag då jag låter kameran ligga på laddning hemma.
Mellandagsrean verkar locka fram de allra sämsta bilförarna.
Men jag har en snutt sedan tidigare som jag kommer att lägga upp någon gång.
Användarvisningsbild
av joel80
Påbackning? På din bil eller såg du nån annan stackare bli påbackad??

Du får gärna göra gästinlägg i min incidenttråd med egna videos om du vill. ;)
Användarvisningsbild
av sthlm
Jag kom oskadd ur detta kaos och det vara andras plåt som fick bucklor.
Påbackningen var så j**a dum.
Den som backade ut gjorde det väldigt försiktigt och långsamt pga en skåpbil som hindrade sikten på vänster sida.
Men självklart kunde bilen som skulle förbi inte stanna och släppa ut en backade bil utan ökade farten = plåtskador.
Användarvisningsbild
av SvenB
I ett sådant fall vill man gärna ha vittnen.
av umekille
Det är konstigt.Då jag växte upp och tog körkortet
fanns inget internet och varningar i radion för halka.
Då fick man läsa av väglaget då man gav sig ut med bilen.
Och köra därefter. Idag läses det på internet och finns ingen
halkvarning utskriven så är det ingen fara .Då far man ut med bilen
och gasar på som vanligt och när man sen hamnat i diket så står man
där som ett frågetecken och skyller på att det är medias fel som inte
varnat.
Användarvisningsbild
av joel80
Trodde inte du var mer än typ 25 år.. :)
Och varningar för halt väglag har sänts på p4 och väderleksrapporter sen så länge jag kan minnas.. även på tv har man ju varnat dagen innan. Nu är det mer direkt och detaljerat i och med att man kan följa allt på nätet.. men nog varnades det förut också, du kanske bara inte lyssnade på p4 eller kollade på Rapport eller Aktuellt så ofta?
Poängen som jag tycker Umekille har är det sista som han skriver, att det alltid i alla lägen ska skyllas på någon annan när något gått snett.

Sen kan jag samtidigt tycka att det gått till absurdum idag med regler och tolkningar av dessa. Märks även här på forumet, tyvärr. Så fort det hänt något ska det penetreras in i minsta detalj istället för att bara lösa problemet med sunt förnuft.
Användarvisningsbild
av joel80
Ja där håller jag med Umekille.. lite så är det även i saker utanför trafiken. Allt ifrån politik till sport... :)
  • 1
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143
  • 553

Tack för tipset. Det här är VEA-mot[…]

Dolda Vinkeln...

För skojs skull så köpte jag mig e[…]

Det har inte sålts så många &aum[…]

Låg räckvidd Volvo ex30