...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sthlm
Jag blir glad av människor med snabba reaktioner!

Två ungdomar runt 15-17 år till synes nykära står vid ett övergångsställe och skall kyssas och tjejen som är duktigt mycket kortare än killen ställer sig på tå och hamnar väl på kanten av gatstenen och nästan snurrar runt ut i vägen.
Jag har raksträcka och väjer i sista sekund men framförallt killen är blixtsnabb och rycker tag i hennes tröja och räddar henne.
Jag tror inte att jag hade klarat mig från att köra på hennes huvud om killen inte ryckt undan henne pga av det korta avståndet och farten.

Tack till grabben och ta hand om tjejen!
Användarvisningsbild
av Micce1980
Trevligt, då kan man anta att han med gillade att pussa på henne ;)
Användarvisningsbild
av sthlm
Micce1980 skrev:Trevligt, då kan man anta att han med gillade att pussa på henne ;)
Dom borde nog gifta sig efter den prövningen!
av llesrof
Kanske har skrivit detta tidigare men jag blir glad av att få möjlighet att släppa in någon i en lucka när det är kö. Trots att jag i tisdags var nära att få ett nervsammanbrott på grund av köer, uppgrävda gator och olyckor som orsakade ännu mera köer så släppte jag in bilar framför mig när jag fick möjlighet.
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag blir glad av att se att så många motorcyklister slängt på sig varselkläder när de kör. Kört Sthlm->Simrishamn nu i helgen och mötte många hojar men kan nog räkna de utan varselkläder på en hand. En hade dessutom hela hjälmen i varsel-mode. Körde förvisso bara i dagsljus men redan då kunde jag se dessa på låååångt håll.
MVH tacksam_bilist
llesrof skrev:Kanske har skrivit detta tidigare men jag blir glad av att få möjlighet att släppa in någon i en lucka när det är kö. Trots att jag i tisdags var nära att få ett nervsammanbrott på grund av köer, uppgrävda gator och olyckor som orsakade ännu mera köer så släppte jag in bilar framför mig när jag fick möjlighet.
Håller med, fungerande blixtlås-/kugghjulsprincip gör mej glad:)
av skrothögen
De få människor där ute som faktiskt kan läsa av trafiken och trafiksituationer och släppa fram andra bilister som egentligen har väjningsplikt.
Blev förbisläppt idag i en rondell fast det var massiv kö, i vanliga fall så blir man bara blockerad fast man ska åt det motsatta köhållet :-)-) :-)-)
av BennyL
När jag rullade hemåt från Mora i Lördags eftermiddag så var det ganska mycket trafik, men fantastisk disciplin. De allra flesta höll goda avstånd och tempot var typ +5-10 på mätaren med respekt för 40/50/60 :lol:
(Självklart fanns några som stack ut, men det skall vi inte sabba tråden med...)
Användarvisningsbild
av joel80
Igår blev jag glad då jag såg poliser stå och kontrollera hastighet och nykterhet utanför barnens förskola!
:-)-) :-)-) :-)-)
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 36
Bytt Tankarmatur 240 1986

Det finns en förpump inne i tanken, finns p&[…]

Xc90 T8 My22 vs My23

Det som sliter mycket på batterier är s[…]