...

Moderator: Moderatorer

Här kommer ett nytt avsnitt.. :D

Vi sörjer bl.a några tusen liter glass.. blir prejad av bussar och en och annan Volvo... och avslutar med en riktig fårskalle. :D

[youtube]IsWCykvm034[/youtube]
Längesen jag kommenterade i tråden, men känner att jag måste nu.
Har dock ingen kritik att rikta, eller jo, positiv sådan åt dig Joel som tar dig tid och fixar så man har roliga saker (eller egentligen inte) att titta på!!
Lika kul varje gång det kommer upp ett nytt klipp i tråden!! :-)-)
Haha.. tack Variosboy! Jag har fått lite perspektiv på hur jag kört/kör sen jag skaffade kameran, och började lägga upp klipp.
Jag tror inte jag körde som en idiot innan, men vissa saker som jag störde mig på har jag fattat att andra stör sig lika mycket på fast åt andra hållet, där är kanske lösningen lite ödmjukhet och förståelse åt båda hållen... sen har jag också lärt mig att vissa saker jag stör mig på blir väldigt många andra också vansinniga på.. där blir det lätt att man överreagerar lite ibland. :D
Joel tror nästan att det var samma silverfärgade Toyota som jag berättade om i en tidigare tråd eller "vad irriterar du dig på..." tråden, körmönstret var exakt samma, ville ha någon att åka med, oavsett om man ökade eller saktade in, fast min polare valde att ligga rote i vänsterfilen...

Volvo´n i mörkret var en riktig... vad såg du när du tittade in i bilen, när han backade tillbaka? Och vad sa du tydligt genom rutan?
Jag såg typ en familj! Det satt någon ung person i baksätet och typ en tjej/kvinna i framsätet.. såg inte riktigt den som körde.. jag sa inte så mycket.. hade barnen med i bilen och sambon. Tror jag mest skakade på huvudet. Sambon kan ha svurit nått ifrån baksätet. :D
Haha, det där filbytet som Volvon försöker sig på i mörkret blir man ju...mörkrädd av! Varför kör "hen" inte på när du uppmärksammar filbytet som håller på att gå illa och gasar på i vänsterfilen OCH sen byter fil; varför slår man av på takten och lägger sig bakom dig igen....haha, helt makalöst!

Några klipp senare där du väntar på att en lastbil ska svänga vänster men du kör rakt fram - just då kikar en lastbil fram som ska passera din färdriktning...lite russian-feeling över den där chauffören!
Ja jag funderade också på lite hur den föraren var funtad...

Lastbilen såg jag komma fram mot korsningen mellan tradarna framför mig, så jag hade bromsberedskap och lite koll på honom, känslan av att han skulle strunta i att det kom en korsning fick jag redan innan.
Nu är det dags för mig att presentera mitt första videoklipp.

Två "incidenter" filmade idag på vägen till Kolmårdens Djurpark.

Första klippet: Vi fick se djur redan innan vi kom till djurparken...

Andra klippet: En hönshjärna bakom ratten. Det är 70-väg och bilen bromsar ner till ca 50km/h. När bilen är i höjd med avslutningen av spärrfältet för korsningen börjar jag blinka för omkörning och accelerera för att komma om smidigt. Då går dumjäveln ut och blockerar mig, nu strax över 50km/h istället. Lite längre fram kommer vi till en fartkamera som passeras i 55-60.
Jag önskar att jag hade med hastighetsmätaren i filmen. Navigatorn sitter inte optimalt för det.

Joel80, du får gärna sno min film om du vill ha ytterligare "gästspel"... ;)

Jag skaffade en sån där "Car Black Box" av den billigare varianten som du länkade till tidigare. Car DVR HD Driving Recorder, som ser ut som en billig kompaktkamera med lins i mitten och en "blixt" för "IR-led ljus".
Överraskande bra kvalitet för priset men det är en sak med den...
Den spelar bara in ca 43minuter sedan är det stopp. Filen blir 4Gig vilket jag antar är max för fil-systemet, men kameran stänger bara av inspelningen.
Finns det någon inställning som gör att den börjar på en ny fil när den rullande inspelningen blir End-Of-File?
Lite osäker på vilken kamera du menar... en av de billiga jag länkat till är väl den här:

HD1080P 2014y G1W

Sitter det nått minneskort i den du har (vilket det typ gör i alla) bör det bara vara att byta ut det. Troligen har du fått med kanske ett 4GB stort kort bara. Med ett 16 eller 32gb-kort kommer du ju kunna spela in många timmar innan det tar slut.
Sen bör det också gå att ställa in kontinuerlig inspelning så att den tar bort det äldsta automatiskt...

Och det var rätt nära med det där rådjuret va? Såg inte ut att vara många meter bort.
Jag har en likadan kamera som den där men har inte kört mer än ca 30min i sträck det senaste så vet inte ifall det är lika där, jag köpte ett 32gb (som enligt manualen är maxsize för kameran) på Webhallen för.. 180kr? Definitivt värt pengarna om du nu råkade ha ett litet kort.
Alternativt kanske det beror på filsystemet på minneskortet, nu var det längesen jag pysslade med sådant men var det inte typ FAT-formatet som hade ett max på filer vid just 4gb medan FAT32 och NTFS hade mycket mycket mer? Bara en tanke. Isådall avhjälps det nog om du formaterar kortet i datorn istället för i kameran och sedan väljer lämpligt system för kortet.
  • 1
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 356

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]