...

Moderator: Moderatorer

BennyL skrev:Joel, vi åker ungefär samtidigt på E4:an då och då... Får börja hålla koll så att jag inte hamnar i dina filmer :oops:
Jag passerade Knivsta kanske 5 minuter före dig dagen då det var en olycka under bron!
Haha.. kör du så illa så du skulle platsa? ;)

Lite fortkörning om det inte är extremt eller samtidigt som man kör väldigt aggressivt tar jag ju inte med. :)
joel80 skrev:Ville se mer! Hela sekvensen! :D
Hahaha...
Egentligen inte mycket att se eftersom ni får lita på vad jag säger då man inte kan se vederbörande gestikulera.
Hade mycket ögonkontakt med föraren i slutet, tittade nervöst i backspegeln hela tiden. Och killen till höger vänder sig om och tittar ett par gånger i övrigt kikar han i ytterbackspegeln.
Jag tror att dom delvis var beredda på att jag skulle komma stormande när dom inte kom ut i korset :lol:

Kör filmen lite fortare eftersom det egentligen inte är så mycket att se.

[youtube]xQETta0FfA8[/youtube]
joel80 skrev:
BennyL skrev:Joel, vi åker ungefär samtidigt på E4:an då och då... Får börja hålla koll så att jag inte hamnar i dina filmer :oops:
Jag passerade Knivsta kanske 5 minuter före dig dagen då det var en olycka under bron!
Haha.. kör du så illa så du skulle platsa? ;)

Lite fortkörning om det inte är extremt eller samtidigt som man kör väldigt aggressivt tar jag ju inte med. :)
Nä, jag är hellugn, men jag skulle ju kunna finnas med någonstans som "statist" och rundningsmärke 8)

Jag retar mig varje dag på alla r..hål som har "missuppfattat" att högerfilen vid Upplandsväsby inte längre är E4:an och att de således måste in i "mittenfilen" och helst efter att heldraget och refugmålningen har börjat. Jag släpper inte någon lättvinnerligt efter att filen blivit avfartsfil under bron... Jag har inte stått och köat som en idiot bara för att någon annan skall åka räkmacka, no no!
BennyL skrev:Jag har inte stått och köat som en idiot bara för att någon annan skall åka räkmacka, no no!
Vi kan bilda en solid ogenomtränglig mur om vi ligger efter varandra då! :D
joel80 skrev:
BennyL skrev:Jag har inte stått och köat som en idiot bara för att någon annan skall åka räkmacka, no no!
Vi kan bilda en solid ogenomtränglig mur om vi ligger efter varandra då! :D
Räkmackande idioter har jag sett ett par godingar av idag, riktigt nära olycka när dom missat att "luckan" längre fram innehöll en MC.
Den "solida muren" skapar en del problem den med. Är noga med att släppa in de som blinkar men ibland är det helt kört att bli insläppt själv..
Jag kör på vissa ställen i vänsterfilen pga att jag vet att jag har svårt att bli insläppt längre fram.
Nu ligger jag inte och puttrar där i onödan och aldrig under tillåten hastighet.
Hilmer skrev: Egentligen inte mycket att se eftersom ni får lita på vad jag säger då man inte kan se vederbörande gestikulera.
Hade mycket ögonkontakt med föraren i slutet, tittade nervöst i backspegeln hela tiden. Och killen till höger vänder sig om och tittar ett par gånger i övrigt kikar han i ytterbackspegeln.
Jag tror att dom delvis var beredda på att jag skulle komma stormande när dom inte kom ut i korset :lol:

Kör filmen lite fortare eftersom det egentligen inte är så mycket att se.
Jag kan faktiskt förstå att folk blir nervösa över roadrage även om du inte skulle göra mer än att skälla lite.
En som jag kände för många år sedan satt på kåken för just detta då han inte klarade av att bli tillrättavisad i trafiken.
Tuut-tuut, så flög NN ut och misshandlade bakomvarande grovt.
Men det var först andra gången som han gjorde detta som det ledde till fängelse.
Hilmer skrev:
SvenB skrev: Att dom körde ut framför kan vara nog så retligt, men att snorvalpen höger fram bara sträcker ut armen och ger mig fingret (i ett läge där dom bör hålla sig passiva) gör mig förbannad!
Man kan fundera över hur din körning ter sig för t ex föraren av den svarta bilen som svänger ut från parkeringen strax efter att du tvärbromsat och backat...
sthlm skrev:
Den "solida muren" skapar en del problem den med. Är noga med att släppa in de som blinkar men ibland är det helt kört att bli insläppt själv..
Jag försöker att vara "snäll" där det är befogat. Där vägar går ihop och där det inte är uppenbart att folk är svin och bara försöker tränga sig förbi kön lämnar jag gott om plats för blixtlåsprinsipen.
Jag kan vara lite grinig vid motorvägspåfarten där den som kommer på påfarten inte vill anpassa sin hastighet och tajma sitt filbyte, men annars försöker jag tänka på att underlätta för andra i trafiken. (Ibland är man i och för sig på dåligt humör och är en dålig och grinig förare som inte alls gör det..)
:)

NilsO skrev:
Hilmer skrev:
SvenB skrev: Att dom körde ut framför kan vara nog så retligt, men att snorvalpen höger fram bara sträcker ut armen och ger mig fingret (i ett läge där dom bör hålla sig passiva) gör mig förbannad!
Man kan fundera över hur din körning ter sig för t ex föraren av den svarta bilen som svänger ut från parkeringen strax efter att du tvärbromsat och backat...
Skulle det vara jag i den svarta bilen skulle jag ha full förståelse.. om jag sett fingret från snorvalpen såklart.. annars hade jag nog kliat mig i huvudet och sucka över någon som missar sin högersväng rejält och backar i en korsning. Då hade du kommit med i nästa episod Hilmer..
;)
joel80 skrev:
sthlm skrev:
Jag försöker att vara "snäll" där det är befogat. Där vägar går ihop och där det inte är uppenbart att folk är svin och bara försöker tränga sig förbi kön lämnar jag gott om plats för blixtlåsprinsipen.
Jag kan vara lite grinig vid motorvägspåfarten där den som kommer på påfarten inte vill anpassa sin hastighet och tajma sitt filbyte, men annars försöker jag tänka på att underlätta för andra i trafiken. (Ibland är man i och för sig på dåligt humör och är en dålig och grinig förare som inte alls gör det..)
:)
Tvivlar inte en sekund på dig joel80 :-)-)
  • 1
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 356

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60