...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Allinug
sthlm skrev: /.../
Mina torkarblad var stulna när jag kom ut till bilen i morse.
Visserligen var dom så omtänksamma att dom fällt upp torkararmarna för att jag skulle se detta och inte repa rutan (andra gången).
/.../
Tråkigt! Jag blev av med hela torkararmen bak på V70:n en natt förra vintern. Det kan ju också sägas vara omtänksamt, då jag också slapp repa rutan. :D

Idag såg jag en bil köra utan regskylt, stackarn hade väl fått den stulen. Samtidigt såg jag polisbil som skulle svänga av mot polishuset. Men tro det eller ej, polisen ändrade sig och hängde efter den regskyltslösa bilen.
av umekille
Irriterande eller trafikfarligt men personer som kör
traktorer med snöröjningsskopa den mörka tiden av dygnet
på 90vägar typ E12 och knappt har glimrande trådar i sina lysen...
fast det sitter arbetsljus och varningsfyrar runt om hytten och dem
lyser med sin frånvaro. Fast dom är kanske ute och skottar "svart" :roll:
Användarvisningsbild
av Allinug
Det verkar vara spännande med snöröjning. I helgen var det en bilägare som upptäckte att bilen fått stora skador och flyttats 7 meter (!) under natten och gjorde en anmälan om smitning. Senare hörde en snöröjande traktorförare av sig; han hade kört på bilen och flyttat den.

Irriterande är det med snöröjare som lämnar stora drivor som blockerar infarter och utfarter, så att man måste handskotta. Det kanske hade varit en minuts extra arbete med traktor, men en halvtimmes skottning för hand.
av llesrof
Allinug skrev: Irriterande är det med snöröjare som lämnar stora drivor som blockerar infarter och utfarter, så att man måste handskotta. Det kanske hade varit en minuts extra arbete med traktor, men en halvtimmes skottning för hand.
Det tröttnade jag också på så det var därför jag skaffade en XC70 :D
llesrof skrev:
Allinug skrev: Irriterande är det med snöröjare som lämnar stora drivor som blockerar infarter och utfarter, så att man måste handskotta. Det kanske hade varit en minuts extra arbete med traktor, men en halvtimmes skottning för hand.
Det tröttnade jag också på så det var därför jag skaffade en XC70 :D
… som du monterade ett plogblad på menar du?
Användarvisningsbild
av SvenB
llesrof skrev:
Spoiler »
Fick just tag på detta som klargör vad som gäller:
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag ... g-i-bilen/
Är det någon som fortfarande tycker att lagen är otydlig?
Användarvisningsbild
av erikn
Haha, det där betyder ju att man inte heller får ändra temperatur i bilen, ändra åt vilket håll det blåser, sätta på/stänga av sätesvärme, ändra kanal på radion + en otrolig massa andra saker som har bara med bilen att göra.
Användarvisningsbild
av joel80
erikn skrev:Haha, det där betyder ju att man inte heller får ändra temperatur i bilen, ändra åt vilket håll det blåser, sätta på/stänga av sätesvärme, ändra kanal på radion + en otrolig massa andra saker som har bara med bilen att göra.
Kan du alltså inte sköta de sakerna utan att det påverkar din körning menligt? Du kan ju skippa att göra dem under hastighetsrekord på E4:an, under omkörningar och under filbyten på essingeleden. ;)
Användarvisningsbild
av erikn
Aktiviteter som tar blick och tanke från trafiken
Ja, det stämmer, jag kan inte göra någonting av ovanstående utan att det får den konsekvensen. Knappt sätta på vindrutetorkarna.

Definitivt inga passagerare som kan störa. Blir helglas till baksätet så att man inte blir störd, och ingen får sitta i passagerarsätet.
Användarvisningsbild
av erikn
Taxibilar kommer att bli spännande när de knappar på sina taxametrar.
  • 1
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 553

https://pbs.twimg.com/media/GrjAz-gboAEZ5gq?forma[…]

https://partsouq.com/ Skum info på min[…]

Service Peugeot 107 2007

Hela navet ligger på bänken i garaget. […]

Tysta sommardäck V90