...

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:Jag har svårt att tro att dom hade ett intyg från kungen med i bilen... större chans att jag skulle ha ett sånt! Jag har filmat Hans Majestät vid flertalet tillfällen.. :lol: Haft parkeringstillstånd på inre borggården. Kan jag vifta med ett sånt från 2008 om jag åker fast i bussfilen?
Nä det funkar bättre om du tar fram en enkrona och säger, det är min pappa på bilden :-O)
SvenB skrev:Jag håller med att det kan vara svårt att veta vilka som får köra i busskörfälten. De som är ännu svårare att identifiera än färdtjänstfordon är hyrverksbilarna. Jag råkade ut för att stoppas mest varje vecka när jag körde Arlanda-Stockholm med min hyrverksbil då jag körde SAS Limousine. "Och du tror att du har någon sorts hyverksfordon, eller?". Jajamänsan och så fram med intyget som alltid fanns med.
Ok, då finns det ju en liten möjligt att just samtrans-bilen hade tillstånd. Skulle jag aldrig lärt mig utan den här tråden. ;)
Måste jag dementera i nästa video nu? :D
joel80 skrev: Ok, då finns det ju en liten möjligt att just samtrans-bilen hade tillstånd. Skulle jag aldrig lärt mig utan den här tråden. ;)
Måste jag dementera i nästa video nu? :D
Nej du behöver, enligt mig, inte dementera något.:D Färdtjänstfordon och vissa andra fordon (Hyrverksbilar m.m.) är besiktigade som taxi med dispens från taxameter. Därför har de inte gula skyltar. Men om polisen slår på datorn så syns det att de klassas som taxi.
En ny video..

Rätt nära en smäll den här vecka! Vänstersvängare som struntade i att det var grönt för mötande...
Men också lite av det vanliga.. :)

Blev lite kortare den här gången.. Börjar ju lugna ner sig lite inför sommaren.

[youtube]dI5x5hvqVQw[/youtube]
Kommer på en 40-sträcka och närmar mig en korsning, här kommer det en VW passat rakt ut utan att stanna eller se sig för.
En sak är att dom bara for rakt över utan att se till att det var fritt innan, men det som retar upp mig i detta fallet är att fanskapet som sitter höger fram sträcker upp hela armen och ger mig fingret!
Bromsar in och kör efter in på parkeringen, rutan höger fram är nu upprullad och killen som sitter höger fram gestikulerar vilt i bilen för att få den unga tjejen som körde direktiv hur dom ska ta sig från parkeringen utan att behöva stanna. Jag skulle vilja påstå att killen till höger inte är så tuff längre nu...
Jag bara följer efter runt bland bilarna och sen kommer vi ut i korsningen igen och dom kör rakt över (dit dom kom ifrån) och jag fortsätter min resa åt höger.
Hade ju helst sett att dom hade stannat så man kunde ifrågasatt hans fingervisning, för inte fan var det jag som gjorde fel i detta fallet.
Men jag tror att även om dom inte stannade så har budskapet gått fram ;)

[youtube]hm7eoybj04w[/youtube]

Bilen är registrerad på en firma här i närheten.
Får man anta att Hilmer var en smula irriterad :?: :-)-)
SvenB skrev:Får man anta att Hilmer var en smula irriterad :?: :-)-)

Jo, så kan man väl uttrycka det... ;)
Att dom körde ut framför kan vara nog så retligt, men att snorvalpen höger fram bara sträcker ut armen och ger mig fingret (i ett läge där dom bör hålla sig passiva) gör mig förbannad!
Han såg rätt spak ut det sista jag såg av honom, nersjunken i stolen och tittade febrilt bakåt.
Hoppas han fattade poängen!
  • 1
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 356
S40 1.8f ac problem

Hade beställt helt fel del, motorkylare ist&a[…]

Ja GTX kommer bara med svart inredning och rö[…]

I slutet av månaden ska den in på fels[…]