- tor 27 jun 2013, 20:27
Jag gjorde ett dubbelt filbyte så sent som i eftermiddags. Det var trefiligt och jag låg längst till höger, där man normalt sett skall hålla sig för att inte hindra snabbare trafik. En liten skitbil envisades med att ligga i mittfilen, lite under hastighetsgränsen. Eftersom jag, som höll hastigheten, inte får köra om till höger, fick jag dra över dubbla filer för att komma om och sedan, lite extra snävt, dra över två filer igen för att hålla mig till höger och ur vägen för snabbare trafik. Jag är så j-vla trött på dessa mittfilsfilare.
Igår var det ett fruntimmer som hötte med näven åt mig. Det var tvåfiligt och 90-sträcka. Fruntimmret låg i 70 i vänsterfil och jag ville om. Jag blinkade vänster och körde upp bakom henne för att markera att jag ville om. Hon flyttade sig inte men jag såg stt hon tittade på mig i backspegeln så jag slog ut med händerna i en uppgiven gest. Då visade hon näven åt mig och fortsatte i 70 i vänsterfil på 90-sträcka. Lite längre fram blev det 70 så då körde jag om henne till höger istället. Hon blängde surt på mig. Jag blängde lika surt eftersom jag var skitnödig, hungrig, svettig och skulle tillbaka till kontoret.
"I didn't hear the question but the answer is aliens"