...

Moderator: Moderatorer

mikebike skrev:Du menar nog tvärtom?

Man får bara köra klass 2 moped på cykelbana och denna kör mycket fortare än 30 km/tim.
Ja, jag missade ett inte.

Att han kör fortare än 30 är lite svårt att avgöra på stillbild... Och jag tolkade in den som en klass II (25 km/h) moppe då den saknade skylt och då får han köra där. Men helt klart hade jag fel.
grillchips skrev:Fiddy är det då inte, snarare föraren som förmodligen är "för gammal" för moppe. :)
Efter lite sökande på Internet tycker jag att den är mest lik Derbi Senda Xtreme. Den är populär p.g.a. utseendet och att den är lätt att trimma. "Här kring Borås kör alla urpluggat." :roll:
Haha.. NEJ! Det är original! Men jag reagerade också på att det nästan såg ditklistrat ut i videon! :)
Det blir sån pass överexponering så det ser konstigt ut, all kontrast försvinner i ljuset.
För egen del 1982. Och jag håller med om att det eskalerat de senaste 10 åren. Men jag tycker ju att det är rätt generellt, inte bara i trafiken som "sköt dig själv och skit i andra"-mentaliteten ökat. Gäller hela samhället.
Precis! Enda jag inte håller med om är det dom säger om ålder.... även om de yngre förarna (upp till 35 säger dom) kanske tar mer risker går själviskheten i trafiken högt upp i åldrarna, och börjar även märkas över könsgränsen. Senast idag en SUVed medelålders kvinna som använda svängfilen vid slussen mot södra mälarstrand som omkörningsfil och struntade i allt vad vägmarkeringar eller företräde betydde.

Fram till att jag började ha kameran i bilen hade jag en viss tendens att också vara rätt självisk, speciellt i Stockholms trängsel. Men kameran har fått mig att se, i allafall de värsta, dumheter jag gör i trafiken, och jag tror jag ändrat beteende i många situationer. De gånger djävulen tar över numera är det så gott som uteslutande om någon annan först försöker göra nått dumt/idiotiskt/själviskt. Då kan jag bli lite fånig och vilja markera.
  • 1
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 356

Extremt varma dagar skulle det kunna bli skillna[…]

Visa din semesterbil(d)

Får det vara 95, 96, 98 eller diesel helt ut[…]

Vad skönt, jag ska ut i justera kopplingsvsje[…]

Intressant detta med att man som privatperson tyck[…]