...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Allinug
Perc skrev:Mina lyktspolare fyrar av var femte gång jag spolar vindrutan, om halvljuset är på. Det går åt ungefär en hink varje gång. Det mesta studsar av strålkastarna och träffar den som ligger bakom.

Rent teoretiskt så kan man säkert anta att det skulle fungera bra mot mopedister som ligger idiotnära i stadstrafik. Hrm.
En hel hink! Det låter som ett jobbigt läckage.

Jag har testkört mina spolare och de verkar fungera som de ska. Fick slut på spolarvätska, så det blir att blanda ihop något som är optimerat för vintern nu.
av llesrof
Allinug skrev:Fick slut på spolarvätska, så det blir att blanda ihop något som är optimerat för vintern nu.
Saltlake, en gnutta diesel, lite T-blå, rätt mycket vatten samt lite rödbetsspad för den läckra färgens skull :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Allinug
llesrof skrev:
Allinug skrev:Fick slut på spolarvätska, så det blir att blanda ihop något som är optimerat för vintern nu.
Saltlake, en gnutta diesel, lite T-blå, rätt mycket vatten samt lite rödbetsspad för den läckra färgens skull :mrgreen:
Det låter som ett toppenrecept, verkligen! Du kan väl prova det i din bil och så kan du rapportera sedan hur det gick. :wink:
Lägg gärna in någon bild på den läckra färgen också!
Nu har jag råkat ut för att få bilen spolad av storspolare vid ytterligare två tillfällen, i köer vid trafikljus. Jag har ännu inte fyllt på mer spolarvätska, och jag skulle ju se spolandet som en möjlighet, men nu är i-landsproblemet att de inte spolar tillräckligt för att det ska bli rent på min ruta :) .

Ja, ja, man får vara glad över att man inte kör cabriolet! :D
Användarvisningsbild
av Hilmer
Råkade ut för en "spolare" i går på E6an, kom ifatt i ytterfilen och det verkade som om han tyckte jag låg för nära eller nåt.
Det roliga är ju att han låg närmre bilen framför än vad jag låg bakom honom...
Efter att ha kommit om båda så tände han sitt helljus och hade det sedan på tills jag gick ut och körde om nästa bil :???:
Användarvisningsbild
av Allinug
Jag har klarat mig undan storspolare ett tag nu. Det kanske beror på att jag mest befunnit mig på cykelbanor.

Nu är det hararna som är största bekymret (när jag kör bil alltså, inte när jag cyklar). Har man bråttom iväg med bilen så slår det aldrig fel. Då dyker det alltid upp någon hare som ska över vägen, men den nöjer sig inte med att korsa vägen en gång, utan den ska hoppa zick-zack på vägen framför bilen i minst 200 meter så att man tvingas krypköra!
Användarvisningsbild
av Allinug
... och droppen är att när man krypkört i 200 meter bakom haren, så visar det sig att harskrället inte ens skulle över vägen!
Nej, då fortsätter den att äta gräs på gräsmattan på samma sida som tidigare, fast 200 m längre fram. :roll:
Användarvisningsbild
av ortus
Två saker som jag blir irriterad på:
1. Folk som går in alldeles för nära på motorvägen. Bara för att du gillar att få fronten blästrad på din jävla tjänstebil eller skrothög betyder inte det att jag tycker om det på min nya bil som jag slitit ihop pengar för att köpa.

2. Folk som ligger i 105 km/h på motorvägen. Eftersom jag håller mina 110 km/h innebär det att jag kommer för nära om jag stannar bakom. Men ska jag köra om tar det för långt tid och det dröjer inte många sekunder innan BMW och Audi idioterna är uppe i röven och kör disco med helljuset.
Användarvisningsbild
av joel80
Kör du verkligen i 110km/h på motorväg eller kör du bara 110km/h enligt hastighetsmätaren? För annars är det dig jag kommer ikapp och får göra en långsam omkörning när jag ligger i 110km/h enligt gps'en. ;)
(Jag är ibland också den som ligger i 105km/h enligt gps för att pressa ner förbrukningen till rekordlåg. :)
  • 1
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 553
Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Har börjat få ett lätt vinande tro[…]

C40 körkomfort.

Det kan nog vara så. I alla fall är de[…]

Mecka ur instrumenteringen och mailade någ[…]