- tis 20 maj 2014, 23:34
Sven, det finns viss överrepresentation av taxis i den soppa av dåliga och själviska förare i Stockholm, men bland många andra taxichaffisar märker man att det finns en väldig rutin och många är duktiga på att köra och framförallt på att se trafik. Man märker att många taxichaffisar upptäcker saker i trafiken fort. Så jag menar inte att dra alla över en kam, även om de lätt blir överrepresenterade i filmerna också. :)
Taxi Stockholm är de som jag uppfattar har minst förare som kör som nötter, även om de även finns där. ;)
Även det bolag jag helst väljer när jag väl åker taxi i Stockholm.
Angående elfirman så var det kanske bossen själv som körde. :D
Jag har flera gånger funderat på att ringa till mobilnummer som står på firmabilar som går något dumt mot en i trafiken och fråga vad faan dom håller på med, men har aldrig gjort slag i saken. Man kanske bara förvärrar det om man råkar få tag i föraren, kanske åker på en ordentlig road rage då!
Taxi Stockholm är de som jag uppfattar har minst förare som kör som nötter, även om de även finns där. ;)
Även det bolag jag helst väljer när jag väl åker taxi i Stockholm.
Angående elfirman så var det kanske bossen själv som körde. :D
Jag har flera gånger funderat på att ringa till mobilnummer som står på firmabilar som går något dumt mot en i trafiken och fråga vad faan dom håller på med, men har aldrig gjort slag i saken. Man kanske bara förvärrar det om man råkar få tag i föraren, kanske åker på en ordentlig road rage då!
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13