...

Moderator: Moderatorer

Vissa saker riskerar man få lära sig "hårda vägen". :D
Jag avråder från att anlita Lidingö Elektriska. Om man struntar i trafikregler lär man inte bry sig om andra regler heller.

Bild

Jag tror att det är samma bil och förare som jag träffade på i vintras.
Då frågade jag om han inte visste om att det var en cykelbana han körde på?
TROR DU JAG BRYR MIG! Skrek han till svar. :roll:
Förstår mig verkligen inte på förare som åker runt i "reklampelare" (dvs firmabilar med loggor/text) som är en del av företagets ansikte utåt och då beter sig som svin. Hur faan tänker man då? Kanske man borde ha skippat att branda bilen då?
Har en kollega som, ja, är av den mer speciella sorten. Äldre, bitter och sur herre som är otroligt nonchalant och uppkäftig. Han skiter fullständigt i sådant, men är sällan sen med att påpeka att han minsann har 30 års erfarenhet i yrket och bla bla bla. Men att kunna arbeta MED människor är inte hans starka sida. Den sidan finns nog inte överhuvudtaget hos honom faktiskt.
Vet inte hur många bilar han backat in i, smällt upp dörrar i (inklusive min egna bil) osv.
Något han tamejfan ALLTID envisas med är att ta på sig bältet när han har börjat köra vilket innebär att han gärna glider över i mötande körfält innan bältet är på. Och ja, bilen är brandad ganska ordentligt med mitt jobbs logga, telefonnummer och adress. Det är både pinsamt och på sätt och vis hemskt att se någon som inte tänker längre än näsan räcker trots "30 års erfarenhet"...
Jag tror helt enkelt att vissa faktiskt är födda i farstun och det finns inget man kan göra åt saken.
grillchips skrev: Men att kunna arbeta MED människor är inte hans starka sida.
Det där med social kompetens är inte lätt...
En av mina kunder har ett företag som åker runt på skolor och utför reparationer.
Han hade en kille anställd som var väldigt populär, han tog sig tid att prata med personalen för att verkligen sätta sig in i problemen med ambitionen att fixa det även om själva felanmälan var luddig eller direkt felaktig. Dessvärre åkte han in för hustrumisshandel och fick därför sparken!
Den nye killen har god teknisk kompetens, han kan nog laga det mesta -om han vill!
D.v.s. får han en exakt felbeskrivning lagar han det som är trasigt, men han säger inte mer än han måste och är det inte det fel som påståtts åker han helt sonika därifrån.
En kommentar från en skola: "Nu behöver vi en reparatör, men skicka inte den där idioten igen". Resultatet är att chefen måste åka ut och reparera, och vanligen be om ursäkt för den "andre reparatören".
Jag har inte hört om han hittat någon annan, men det är ju inte så lätt avskeda folk....
mikebike: Hoppsan! Ja, det är förstås svårt när det är det ena eller det andra.
Jag glömde tillägga i min wall of text att personen i fråga heller inte är speciellt bra på sitt jobb. Han må ha mer kunskap men jag som arbetat där i drygt 5 år är både snabbare, säkrare på bygget, utför ett snyggare jobb, är trevlig mot kunder etc etc. Så att han kan mer om brandklassning på våra undertaksskivor, det unnar jag honom.. :lol:

Edit:
Men jag förstår helt vad du menar med "skicka inte den där idioten igen", ovan nämnda gubbe är exakt en sådan som återkommande kunder då och då inte vill ha tillbaka. Tänk hur många kunder/potentiella kunder vi förlorat pga hans attityd och arbetssätt generellt. Lite yrkesstolthet ska man väl för tusan ha.
joel80 skrev:Förstår mig verkligen inte på förare som åker runt i "reklampelare" (dvs firmabilar med loggor/text) som är en del av företagets ansikte utåt och då beter sig som svin. Hur faan tänker man då? Kanske man borde ha skippat att branda bilen då?
Varumärkesvård är otroligt viktigt. Jag vet att du inte håller taxi så otroligt högt, men Taxi Stockholm håller väldigt hårt på att vårda varumärket. Av den anledningen tar de gärna emot uppgifter när något är på tok. Jag har själv precis nyligen ringt upp en elfirma i grannbyn vars servicebil bar sig illa åt och meddelat att jag nog inte skulle anlita dom nästa gång jag behövde en "lysmask" eftersom serviceteknikern inte ingav förtroende i sitt körsätt. Svaret blev luren i örat. "Tack för kaffet" ??:-/
  • 1
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 356
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E