...

Moderator: Moderatorer

av llesrof
vetten skrev:Idag var det TVÅ nyare BMW som hade blinkers :lol:
"Komfortblinkers" (en dutt på spaken å du får tre blink) är säkert standard på dessa nu för tiden. Har det på min Skoda och inser att jag saknat denna funktion hela livet :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Allinug
Just nu blir jag glad över alla fina blomplanteringar som pryder stans rondeller!

Jag har väl tyckt att det byggts lite för många rondeller, även där det inte skulle behövas av trafikskäl.
Men nu vet jag syftet med att ha så många rondeller: Det är för att sprida glädje i trafiken! :D
Användarvisningsbild
av erikn
Allinug skrev:Men nu vet jag syftet med att ha så många rondeller: Det är för att sprida glädje i trafiken! :D
Ett stooooort fel i den meningen. Rondell/cirkulationsplats och glädje kan aldrig fungera tillsammans i samma mening... :-(O)
Rondeller är trevligt:)
av PTV
Problemet med fyrvägskorsningar var att många inte visste vem, vad eller när de skulle köra.Detsamma fortsatte tyvärr med flertalet nya rondeller där många nu istället lägger sig i fel fil beroende på var de ska köra i denna rondell utan blinkers naturligtvis och sedan kör på precis alla sätt som man inte ska.Det skulle dessa trafikanter ta mig f_n ha medalj för att lyckas med. :D
av llesrof
Jag blev glad i går när jag körde hem efter jobbet. Jag stannade för att släppa över en äldre herre med rollator vid ett övergångsställe. Han tog god tid på sig, men så var han säkert 250 år gammal. När han väl kommit över så stannade han, tittade på mig och höjde handen till tack. Jag blev lite rörd faktiskt. Klart att han skulle få gå över gatan :D
av BennyL
erikn skrev: Ett stooooort fel i den meningen. Rondell/cirkulationsplats och glädje kan aldrig fungera tillsammans i samma mening... :-(O)
Känner du inte till Glädjens Trafikplats i Upplands-Väsby? Det är en stor och glad rondell ovanför E4:an :mrgreen:
Användarvisningsbild
av erikn
Jo, det har du rätt i. Cirkulationsplatser ska vara minst så stora för att fungera.
Användarvisningsbild
av Allinug
Jag tror inte att jag skulle komma på att ta med rondellhund på en tio-i-topp-lista på sådant som gör mig glad i trafiken, men idag körde jag förbi en rondellhund, och, ja, jag får erkänna att jag blev glad av att se rondellhunden. :D Gul och fin var den.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 36

Med hjälp av elschema, ett nytt iso kablage s[…]

Färg på krom

Förtunning.

Kopplingspedal knarrar

Det är urtrampningslagret som är slut. K[…]