...

Moderator: Moderatorer

Den där Skodan svänger över på vänster sida innan han ska svänga vänster är ju av ren schyssthet mot den som kör bakom.. Synd bara att den hade lite otur när den tänkte och att där kom ytterligare en bil. Som ovanstående skrev, skoj med två vänsterbilister på samma ställe..
Ja fantastiskt att dessa två vänstertrafikanter hittade varandra och kunde svänga, funderar dock på varför den ena tutade.. hörs dåligt på filmen, men precis när jag ska passera skodan (är det väl) så tutar nån av dem till.

Vid 6:30 kör ju dom som kommer ikapp mig i ca 100km/h trots skyltat 70.. jag är nere i 80km/h och verkar köra saktast av alla.
joel80 skrev:Vid 6:30 kör ju dom som kommer ikapp mig i ca 100km/h trots skyltat 70.. jag är nere i 80km/h och verkar köra saktast av alla.
Jag tänker mer den på vita Fiaten (tror jag det är), när det är 110 km/ h kör du om den vid 70 km/h blir du omkörd och vid 110 km/h kör du om igen.
Min tidsangivelse är ungefärlig för hela den sekvensen.
Ah, ja precis... Ingen anpassning av hastigheter beroende på skyltad hastighet alls där.. Höll 10 under på 110-vägen och 30 över där det var 70km/h. Man undrar om människan som kör över huvud taget är medveten om att hastigheten ändrats.
Joel, jag kör över Rotebro-bron varje dag och är nog minst lika långsam som du, i alla fall alltid långsammast, trots kanske 10+ på 70-sträckan, för att sedan köra om dem i Rotsunda backe igen...
Sedan verkar inte så många noterat att det varit 90 söder om bron i båda riktningar sedan någon gång under vintern :evil:
Folk som blockerar korsningar, folk som ska byta fil vid fel tillfälle och blockerar den filen som är fri (Västberga in mot stan och jag ska mot Nacka) där hänger jag på tutan trots att det inte hjälper ett dugg denna gång. Men kanske de känner ett obehag att åka och ställa sig mitt i korsningen nästa gång de kommer. Hoppas jag i alla fall. Har skaffat en 105-decibels tuta bara just av den anledningen. Sitter i fronten riktad framåt.
BennyL skrev:Joel, jag kör över Rotebro-bron varje dag och är nog minst lika långsam som du, i alla fall alltid långsammast, trots kanske 10+ på 70-sträckan, för att sedan köra om dem i Rotsunda backe igen...
Sedan verkar inte så många noterat att det varit 90 söder om bron i båda riktningar sedan någon gång under vintern :evil:
Nej jag såg på min egen video nu att jag av vana låg i 110km/h innan den.. ops! Jag kör ofta på vid Sollentuna, precis efter där det blev 110km/h tidigare, och vanan sitter i, så om jag inte tänker till går det ibland lite för fort där. Hoppas jag lär om mig innan det blir dyrt.. :)
  • 1
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 356

Fick mejl av Volvo cars i torsdags om att jag ska[…]

Hade nog tur, för pinnskruvarna satt kvar i b[…]

Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak