- lör 17 maj 2014, 22:00
Jag håller med om att det tutas för lite. Det behöver ju inte alltid heller handla om arga tutningar, utan ibland är det ju tutningar "för information". Som en gång så tutade jag rejält när en dam körde mot körriktningen, så hon var i vägen för mig, men det var inte därför som jag tutade utan det var för att varna henne att hon höll på att ramma en betongchikan. Men hon rammade ändå chikanen med bilen, trots varningen, förmodligen för att hon trodde att jag bara tutade för att jag inte gillade hennes körning mot enkelriktat...
I Indien använde de tutan ofta, men sällan var det arga tutningar, utan "här-kommer-jag"-tutningar och andra varianter av informativa tutningar. Men det är en gåta hur de lyckades särskilja alla varianter av tutningar. ?:-/ Men man fick iallafall mycket inspiration när det gäller tutningar där. :)
I Indien använde de tutan ofta, men sällan var det arga tutningar, utan "här-kommer-jag"-tutningar och andra varianter av informativa tutningar. Men det är en gåta hur de lyckades särskilja alla varianter av tutningar. ?:-/ Men man fick iallafall mycket inspiration när det gäller tutningar där. :)
Låt framrutan vara större än backspegeln!