...

Moderator: Moderatorer

Om jag vet med mig att det går att göra ett riskfritt och snabbt filbyte så duttar jag bara till spaken, dvs 3 blinkningar.
Jag kan erkänna att jag vid filbyte ibland bara kör 3-blink. Men då är det oftast då det inte ligger någon precis i närheten, och där det känns omotiverat att ha på den en längre tid. :)
Kluster skrev:Lika illa som att inte använda blinkersen är ju att blinka en endaste gång vid filbyte t ex.
Har legat bakom flera bilförare som "plötsligt" vid filbyte fått kanske sendrag i fingret så dom orkar med bara en blinkning....oh my God!
Jag kommer på mig själv ibland med att bara göra en blinkning vid filbyte på motorvägen. Är bortskämd med den andra bilen som gör 3 stycken vid touch. :oops:
Den gamle var inte begåvad med detta när den rullade ut ur fabriken.
Ja, har man funktionen automatiska 3-blinkningar vid spaken så tycker jag personligen att det räcker framförallt vid filbyte på motorväg. Men inne i stan t ex bilköer är det ju "all in" som gäller :)

Kommer väl störa mig oerhört mycket nu på fredag när vi kommer samåka med mina päron ner till Sthlm. Min far har en tendens att blinka endaste 1 gång till ingen alls ibland och jag blir otroligt irriterad på det. Inte roligt att förstöra stämningen i bilen när det är 3 h bilfärd ner :roll:
Dessutom har han en XC60 där 3-blinkningen ÄR aktiverad men lik fan är den spaken stelopererad på rattstången för honom!
Kluster skrev: Kommer väl störa mig oerhört mycket nu på fredag när vi kommer samåka med mina päron ner till Sthlm. Min far har en tendens att blinka endaste 1 gång till ingen alls ibland och jag blir otroligt irriterad på det. Inte roligt att förstöra stämningen i bilen när det är 3 h bilfärd ner :roll:
Dessutom har han en XC60 där 3-blinkningen ÄR aktiverad men lik fan är den spaken stelopererad på rattstången för honom!
Är det överhuvud möjligt att bara blinka 1 gång på bilar med 3-blinkfunktion :?: Men det kanske han kompenserar genom att inte blinka alls :D :-)-)
Jag kan erkänna att jag bara brukar dutta till spaken vid tex utkörning i rondell men då går det så fort igenom att man inte hinner mer en dutt när dom är så pass små som vissa är här.
Men annars tycker jag att jag är rätt så duktig att använda spaken dom gånger det känns nödvändigt.
SvenB skrev:
Kluster skrev: Kommer väl störa mig oerhört mycket nu på fredag när vi kommer samåka med mina päron ner till Sthlm. Min far har en tendens att blinka endaste 1 gång till ingen alls ibland och jag blir otroligt irriterad på det. Inte roligt att förstöra stämningen i bilen när det är 3 h bilfärd ner :roll:
Är det överhuvud möjligt att bara blinka 1 gång på bilar med 3-blinkfunktion :?: Men det kanske han kompenserar genom att inte blinka alls :D :-)-)
Jag tror det sistnämnda stämmer mer in på honom :roll: :D
SvenB skrev:Är det överhuvud möjligt att bara blinka 1 gång på bilar med 3-blinkfunktion :?: Men det kanske han kompenserar genom att inte blinka alls :D :-)-)
På vissa bilar går det att ställa in, men 3-blink brukar vara förvalt och varför man skulle vilja ändra det till 1-blink vet jag inte.
  • 1
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 356

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]