- mån 19 aug 2013, 19:18
Dessa jävla pappskallar som blåser på i 200 på vanlig motorväg skulle då inte få ha något körkort alls. Visst, jag kan tillstå att jag en eller annan gång hållit 5-10 km/h för fort på vägar med fartbegränsning över 70. Men 120 km/h på 110-sträcka är en sak, 150+ är en helt annan. Sedan är det så att om jag kör 115, lastbilarna i högerfilen håller 85-90 och jag håller på att köra om så får racerförarna snällt vänta tills dess att en lucka uppstår i högerfilen så jag kan gå in. Jag tänker inte trycka hårdare på gasen och göra åt bensin och dessutom riskera körkortet helt i onödan. Värst är dock alla lobotomerade idioter som bränner förbi 30-skyltarna i både 50 och 60. Det är så att i områden med farter under 70 så finns det mer risk för påkörningsolyckor för oskyddade trafikanter och då kör man banne mig inte för fort.
Noterbart är att jag både en och två gånger sett sådanadär moderna småbarnsföräldrar med Audi eller liknande som sätter upp miljoner skyltar i det egna villaområdet med texten "Lekande barn, kör sakta!", men när man kör i andras områden och det gäller andras barn så går det bra att hålla betydligt mer än vad som står på skylten.
Det är fullt möjligt att ni tycker jag är en bitter och sur jävel nu, men lagen har vi av en anledning. Antingen accepterar vi den eller så gör vi det inte. Visst, jag kan tycka att vissa sträckor har för låg hastighet och sannolikt är det också så som är fallet, men man må ändå respektera det. Kan man inte hålla hastigheten så borde man nog lämna tillbaka körkortet istället. Som ni vet har även jag anmärkningar på människor som kör alldeles för långsamt vid normalt väglag och visst är dessa en riskfaktor, men jag har sett bilar som gått av vägen i alldeles för höga farter och vacker syn är det inte.
Detta konto väntar på att avslutas, jag är vad man kan kalla före detta medlem. Därför är det ingen idé att försöka kontakta mig då jag inte läser vad som skrivs ändå.