...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Jag skulle lägga till några andra också.. typ "Tänd lysena" "Släck dimljusen" och "Tack för att du höll undan".. och kanske en "Barn i bilen, kör inte så nära!"
:)
joel80 skrev:Jag skulle lägga till några andra också.. typ "Tänd lysena" "Släck dimljusen" och "Tack för att du höll undan".. och kanske en "Barn i bilen, kör inte så nära!"
:)
Helt sant. Det är ju bra att kunna tacka också.

Det där med en skylt som signalerar "barn ombord" begriper jag dock inte. Ni vet... den där gula skylten många åker runt med. Eller... den är bra på parkeringsplatser så att man kan parkera bredvid någon annan bil. Vad är tanken med skylten? Om barnet inte är med i bilen så är det ju falsk varudeklaration. Och vilken reaktion förväntas den förmedla? "Oj, det är barn i den bilen, bäst att jag är extra försiktig. Tur att de har den där skylten, jag hade ju precis tänkt lägga mig som ett rövplåster och sedan göra en vansinnesomkörning". Näe, jag tror inte att någon normal människa tänker så. En normal människa är lika hänsynsfull mot alla bilister oavsett barn eller inte barn.
Det där med en skylt som signalerar "barn ombord" begriper jag dock inte. Ni vet... den där gula skylten många åker runt med. Eller... den är bra på parkeringsplatser så att man kan parkera bredvid någon annan bil. Vad är tanken med skylten? Om barnet inte är med i bilen så är det ju falsk varudeklaration. Och vilken reaktion förväntas den förmedla? "Oj, det är barn i den bilen, bäst att jag är extra försiktig. Tur att de har den där skylten, jag hade ju precis tänkt lägga mig som ett rövplåster och sedan göra en vansinnesomkörning". Näe, jag tror inte att någon normal människa tänker så. En normal människa är lika hänsynsfull mot alla bilister oavsett barn eller inte barn.[/quote]

+1
Micce1980 skrev:Det där med en skylt som signalerar "barn ombord" begriper jag dock inte.
Väldigt bra information, dvs. man parkerar inte bredvid sådan bil om man vill undvika parkeringsskador.
Användarvisningsbild
av joel80
Sånna fördommar.. jag har barn och är ändå väldigt försiktig med både mina dörrar och andras lack, och ser till att vår unge inte öppnar dörren utan en hjälpande hand när man är på parkeringar med bilar bredvid, tjejen är så gott som lika försiktig.
Vet att Brainy här har barn och också ser till att inte drämma upp dörren på någon bredvid..

Skulle det komma en dag då mitt/mina barn lyckas glömma bort att vara försiktiga på en parkering och göra en parkeringsskada tar jag det som läropeng för dem (fast jag betalar) och visar att man får lämna en lapp eller vänta på ägaren och hur man måste ersätta en sån skada och hur mycket glass man hade kunnat äta för dom pengarna istället. :)
Då är ni undantagen som bekräftar regeln!

Sitter ibland kvar i bilen när frun ska in och handla något på tex maxi eller coop och det är mer vanligt än ovanligt att barnen springer vind för våg ur och i bilar medan mamman (oftast en kvinna) går med sin iphone i ena handen och skriver sms eller något.
Inte alls ovanligt faktiskt.
Fattar fortfarande inte vad den skylten är bra för. Det är ungefär som när någon tillägger "kör försiktigt" efter att man sagt tack och hej. Ja... just det... vilken tur att du sa det. Har står jag, dumma mig som inte tänkte på dey, och hade tänkt köra som en j-vla idiot hela vägen hem. Men nu skall jag köra försiktigt istället :roll:
  • 1
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 552
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E