...

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:Jag gnäller väl inte om nån kör i 90-95 med släp/husvagn, så länge det är rätt lastat och det finns vett att hålla avstånd och annars köra vettigt, men 120km/h är inte okej, där håller jag helt med Sven.
Blåser det mycket kanske inte ens 85 funkar att hålla utan att det blir svajigt. Bra förare anpassar farten.. :)
Haha, kommer att tänka på när jag låg bakom en hemmafixare som skulle köra marksten på släpet och hade placerat 6-8 knappt meterhöga staplar med plattor längst fram på släpet.
En sån 35x35x5 platta vägde ca 14 kilo senast jag hjälpte till att med en uteplats.
Han fick knappt ner framhjulen i backen när han skulle iväg :-DD
Det kultrycket lär inte vara att leka med och undrar hur infästningen till kroken mådde efter den resan.
Ang. snabbare släpkörning så finns det ju kärror designade för högre hastighet ;)
http://www.blocket.se/halland/Lobster_G ... 4.htm?aw=1

Man kan försvara mercabussen att det är lätt att glömma att man ha en släp bakom en sån bil. Särskilt om den är tom eftersom man inte ser den bakom bilen. Jag glömmer ibland trots att jag ser släpen i speglarna. Oftast så skäms man när man kommer på sig själv :P
I veckan låg jag efter en S80 med släp på motorvägen, han hade varit på byggmax och handlat virke som stack ut bakom släpet med ca tre-fyra meter. Han kämpade förtvivlat med att komma upp i hastighet, men så fort han närmade sig 50 km/h börjar ekipaget åla, och så får han bromsa ned till 30 km/h och börja om :roll: (högsta tillåtna hastighet var 100).
När jag kör jag om ser jag att han har ca 500 kilo NEGATIVT kultryck, och bakhjulen hänger nästan fritt!
Mycket ska man se...
Herregud vad det måste vara jobbigt att sitta bredvid dej när du kör. Sambon tycker jag är nog jobbig med mina kommentarer. Kanske ska visa henne detta så hon ser att det finns värre :P.

Vid 1,04 förstår jag dock inte vad felet är? Det står ju klart och tydligt att man får köra framåt i den filen. Blinkningen kan ju ha varit en miss med tanke på tidigare sekvens
Haha... jag säger ju inte så mycket, knappt några kommentarer. ;)
Det är alltså efter korsningen jag är i som han kör i filen som svänger väster, men ändå kör rakt fram. Som enskild händelse kanske inte så illa, även om det är olagligt, men han körde rätt aggressivt innan och utan att använda blinkers. Jag störde mig.. kanske är rätt skadad. :)
Fick ur mig en till liten video ikväll... :D

Ni med SUV får ursäkta, men ibland tror jag faan det är obligatorisk douchbag-kurs när man köper en SUV! :)

[youtube]RCPALstXZ-s[/youtube]
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
Inte kikat klippet ännu, brukar spara det tills det är läggdags, men du vet ju vad vi har sagt förut: störst först! ;)
  • 1
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 356

För litiumbatterier gäller Arrhenius ek[…]

motorinställning

Har hittat felet det var kugghjulet till vevaxeln […]

Lambdalampan lyser

Ta du och kasta den där eftermarknads lambda[…]