...

Moderator: Moderatorer

av Uninium
Joel80:precis den appen provade jag idag, men när jag förde över klippet till datorn så var inte hastigheten med,men kollar jag på klippet i mobilen så visas hastighet, datum.
Användarvisningsbild
av joel80
Finns en inställning under Settings/Formating & Display som heter "Display on recorded video". Där kan du välja vad som ska synas inbränt i själva videofilen.

Jag skulle vilja ha en lika kompetent fristående Dashcam som den där appen.. det hade varit fint det! :)
av Uninium
Bockat för det mesta,det enda alternativet verkar vara att det skapas en srt(undertext) som man får lägga till i filmen själv.Och ska man klappa upp den på YT så lär man väl fixa nått program som bränner in den filen.
Användarvisningsbild
av joel80
Kolla under overlays i settings.. Då android inte har stöd för lager på video så måste filerna man tar ut laddas upp på server om man vill ha texten inbränt.. Tar du bara ut dem direkt från minneskortet får du köra med subtitle-fil... men laddar man upp dem via deras server bränns det in om man så vill.
Det är tydligen en tjänst som inte är gratis hur många gånger som helst.. "10 credits" står det för mig.
(Hade glömt bort att det var så...) :)

Som du säger finns det ju program som kan bränna in en subtitle-fil i videon. Jag har ett program till OSX (Mac) som heter Submerge.
av Uninium
Yes jag såg det sen,programmet sparade videofil och srt för sig.
Så jag brände in texteni filmen och resultatet ser ut såhär filmad med en samsung galaxy s2 plus..

Har ingen hållare till telefonen än,så det vart frihand.Kanske därför hastigheten dippar så förbannat?
Men just nu är det bara för att visa att det funkar kalas och ett gratis alternativ istället för att lägga pengar på en "riktig" dashcam..
Kvalitén blir sunkigare på youtube,ser ännu bättre ut när man har den liggandes på datorn.

[youtube]XLxYa_BTCJY[/youtube]
av Nibbe
joel80 skrev:Inte..? på vilket sätt kan den vara ivägen? Den sitter ju bara någon millimeter innanför gummikanten. Eller menar du där den går mellan solskyddet och stolpen?

Har inte ens tänkt tanken på att den skulle kunna vara ivägen.. :|

(I o för sig är det rätt sällan det åker någon på passagerarsida...)
Googla bilder på "Inflatable Curtain (IC)" :wink:
Användarvisningsbild
av joel80
Nibbe skrev: Googla bilder på "Inflatable Curtain (IC)" :wink:
Tack

Av vad jag ser (http://www.autoliv.com/ProductsAndInnov ... rbags.aspx) skulle då sladden här nedan på bilden dras med ner.. vilket troligen inte skulle påverka krockgardinen.. sladden skulle lossna från listen jag fäst den innanför.
Jag ska dock kolla om jag istället kan dra den en dm längre fram där i skarven. :)
Bild

Unlock... hur har du gjort med kabeldragningen?
av Nibbe
joel80 skrev:
Nibbe skrev: Googla bilder på "Inflatable Curtain (IC)" :wink:
Tack

Av vad jag ser (http://www.autoliv.com/ProductsAndInnov ... rbags.aspx) skulle då sladden här nedan på bilden dras med ner.. vilket troligen inte skulle påverka krockgardinen.. sladden skulle lossna från listen jag fäst den innanför.
Jag ska dock kolla om jag istället kan dra den en dm längre fram där i skarven. :)
http://i.imgur.com/bcWd18gl.jpg

Unlock... hur har du gjort med kabeldragningen?
Precis som du säger så kommer nog själva airbagen inte påverkas av sladden men tänk snärten som kan bli i sladden när det smäller i kudden och om du väl har någon i passagerstolen kan den personen bli lite ledsen då.

En galen ide:
Har du inte 12v i lampan i taket just vid backspegeln? Om den går att använda så slipper du dra sladden någonstans :)
Användarvisningsbild
av joel80
Mja.. ser det inte som nått problem att ha kabeln fast monterat så länge man inte filmar när man inte är i bilen.. Regeln är att man inte får ha en obemannad fast installerad kamera, men just den grejen vet jag inte hur jag skulle göra med om jag tog från den lampan.. den är ju inte tänd hela tiden, och startar stoppar väl inte när jag sätter igång bilen heller. Inte på samma sätt som cigguttagen i allafall väl?

Jag vill ju inte ha kontinuerlig ström utan det ska vara kopplat till tändningen.. (Lampan går ju att tända även när man har bilen helt avstängd.. så där är det väl "på" hela tiden?)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 356

Sådär ja, ena sidan bytt. Inte jät[…]

Köpa spjällhus.

Vågar man köpa spjällhus på […]

Ok då förstår jag varför jag[…]

Volvo V50 "Mr White"