...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Jag har börjat blinka tidigt som satan i dom lägena.. fast ändå inte lägga mig långt till vänster i högra filen som att jag skulle blinka och direkt gå ut. Då brukar den som ligger och fiser i vänsterfilen och inte gör klart sin omkörning antingen gasa på lite eller bli skraj och bromsa.

Bromsar dom går jag ut.. Då anser jag inte att jag kapar någon.. jag påbörjar alltså inte filbytet innan jag ser vad den i vänsterfilen gör.. det kan skapa lite skumma situationer ibland, men då kanske man i alla fall skapar någon slags fundering i den andra förarens skalle.
Användarvisningsbild
av erikn
Idag hade de ändrat till 60 på stora vägen en bit bort! Idiotsänkning till 40 har tagits bort. Jippie!
Användarvisningsbild
av joel80
Vinter/sommarhastigheter?
Användarvisningsbild
av Steffe3
joel80 skrev:Vinter/sommarhastigheter?
Ugh, påminn mig inte, snart byter dom antagligen ut skyltarna från 70 till 50 på väg till sambons föräldrar p.g.a. sommarsäsongen (campingområde) >_<
Användarvisningsbild
av erikn
joel80 skrev:Vinter/sommarhastigheter?
Hoppas jag verkligen inte. Sånt har vi aldrig haft på någon väg här i närheten. Den har alltid varit 50 tills någon gång i höstas har jag för mig att de sänkte hela vägen till 40. Nu har den delen där det nästan är motorvägsstandard (liten överdrift) höjts till 60. 1 av 50 körde 40 den biten, alla andra närmare 70. Men den smalare delen av vägen är fortsatt nedsatt till 40, och det är OK för det är skymda korsningar och avsmalningar för busshållplatser.
av llesrof
En tant blev glad igår när jag på väg till jobbet stannade och frågade om hon ville ha hjälp. Don hade fått stopp på vägen med en gammal bil. Det är inte mycket till vägren där så bilen stod mest på vägen. Allt var under kontroll och hjälp var på väg. Hon tackade för att jag stannade. Senast jag gjorde det fick jag inte ens ett tack, en blick, utan bara ett muttrande "näh".
av Eirike93
llesrof skrev:En tant blev glad igår när jag på väg till jobbet stannade och frågade om hon ville ha hjälp. Don hade fått stopp på vägen med en gammal bil. Det är inte mycket till vägren där så bilen stod mest på vägen. Allt var under kontroll och hjälp var på väg. Hon tackade för att jag stannade. Senast jag gjorde det fick jag inte ens ett tack, en blick, utan bara ett muttrande "näh".
Är kanske osäkrare att stanna idag, just m.t.p alla trevliga "guldförsäljare" o.dyl som sägs finnas överallt - inte sett nåt själv dock :P
av llesrof
Denna kulturberikande guldförsäljare var i så fall skickligt maskerad till en typisk svensk tant i så fall :D
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 36

Med hjälp av elschema, ett nytt iso kablage s[…]

Färg på krom

Förtunning.

Kopplingspedal knarrar

Det är urtrampningslagret som är slut. K[…]