- ons 10 jul 2013, 10:30
Statistiskt sätt så skulle vi bli av med cirka 40 % av alla trafikolyckor om vi blev av med alla som körde onyktra. Tar vi sedan bort olyckor som sker av maximal otur (bil som går sönder, plötslig oväntad halka och så vidare) samt det som beror på dåligt underhållna bilar (dåliga däck med mera) så är det faktiskt inte så många olyckor kvar som beror på vansinneskörningar. Önskvärt vore väl snarare fler poliser på vägarna som tar hand om onyktra förare (det händer ofta att man ser en bil som vinglar rejält på vägen, polisen är dock aldrig intresserade, ens om man ringer) och kanske skulle man införa något hårdare krav på däck så våra farligaste modeller slutar säljas. Det är betydligt effektivare än att införa uppkörning var tionde år. Dessutom, handen på hjärtat, ytterst få av oss här inne skulle nog klara en uppkörning idag. Man vänjer in vissa mått av fel i sin körning under åren, på grund av att det blir enklare för medtrafikanterna.
Vidare så tycker jag visst det skulle vara lag på reflexväst på MC och även införande av främre registreringsskylt, fartkamerorna fungerar ju inte på MC idag. Samt då såklart lag på genomskinligt visir eller annat så man kan identifiera förare. Det var någon som skrev på förra sidan att han vägrade ha väst på sig för det inte var ballt. Tja, det är inte lätt att vara ball när man är död.
Detta konto väntar på att avslutas, jag är vad man kan kalla före detta medlem. Därför är det ingen idé att försöka kontakta mig då jag inte läser vad som skrivs ändå.