- sön 31 jul 2011, 14:30
För att få en så säker mätning som möjligt så kör man en längre sträcka. Det är inte som med laser att man kan mäta på 200 meter t.ex.
Moderator: Moderatorer
2444ever skrev:Tycker inte man ska skylla på polisen, men lite märkligt att det i trafiken verkar vara helt ok att polisen provocerar. Är ju inte tillåtet. Och gör dom det vid riktig kriminalitet där man kan tycka att det är befogat så blir det ett väldigt liv.På vilket sätt är det som beskrevs inte tillåtet? Jag skulle knappast vilja kalla det att provocera att ligga bakom och följa efter en bil. Väjer man att börja "rejsa" istället för att vika av till högerfilen och låta bilen bakom köra förbi så innebär ju inte det per automatik att polisen provocerar.
...3 bilar på rad som låg och lunkade i 100 på 110 väg. [...] ...en mötande kom långt borta i horisonten men jag kom om med GOD marginal...Jag kanske har fel, men brukar det inte alltid vara separerade körfält på 110-väg just för att man inte skall riskera möte?
llesrof skrev:...3 bilar på rad som låg och lunkade i 100 på 110 väg. [...] ...en mötande kom långt borta i horisonten men jag kom om med GOD marginal...Jag kanske har fel, men brukar det inte alltid vara separerade körfält på 110-väg just för att man inte skall riskera möte?
*pettson* skrev:Snälla säg att det var Ove Törnqvist så har du gjort min natt <3 Den mannen borde fan inte få vara snutPTV skrev:Alla polisbilar borde ha en svävande pil ovanför bilen.Senast jag läste om dom var när de i en insändare för någon dag sedan stoppat en bilist som visade sig ha ett dåligt batteri och när bilisten bad om hjälp att komma igång igen med sina batterikablar så drog de bara och lämnade bilisten kvar.Sånt är ju så himla populärt i längden, (ironi). :DDu.. För säkert 15år sen så hjälpte jag en kompis kl 03.00 på torget i motala. Hans jänkare hade dåligt batteri och potent motor. För att kunna nå med mina då korta kablar så körde jag utanför parkeringen och ställde mej mittemot bilen jag hjälpte. Det tog kanske 3-4 minuter så gled en polisbil upp. Jag fick frågan: Vad håller du på med? Stick härifrån, du får inte parkera här. Jag replikerade att jag vet att man inte får parkera där och att jag som synes har startkablar över till bilen mittemot som ...du borde höra gör startförsök, det är alltså inte nån parkering, det är starthjälp. Jag fick en ny uppmaning.. stick.. du får inte parkera här...
Min bekantas bil startade som tur var och vi lämnade allt. Polismannen känner jag igen till utseendet sen länge då han sticker ut ur mängden på diverse sätt.
Ett halvår senare blir jag stoppad av en polis mitt i vintern, man har drabbats av att batteriet antagligen gått hädan. Det fanns ingen kräm och man frågade om jag hade startkablar. Man skulle köra bilen till verkstad för snabbkoll. Jag kände igen mannen... Det var EXAKT den mannen som rabblade sitt mantra för mej.
Jag sa: Man får inte parkera där... Han sa: Den går inte att starta.. Har du startkablar? Jag svarade: Ja.. men jag får inte parkera här heller oavsett anledning så jag chansar inte, du lärde mej det för ett halvår sen på torget... så åkte jag.
Det var säkert barnsligt. Det var säkert samhällsfarligt och allt möjligt.. MEN.. det gav mej en sån varm skön känsla inombords att skita i att hjälpa en sån jävla dum människa som inte ville förstå när man hjälper andra. En sån behöver ingen hjälp oavsett vad han har för position i samhället.
Samma idiot ställde sej och tutade på genomfarten på en äldre dam som fått motorstopp i somras, han gick ur och läste lusen av henne och rabblade om böter och allt möjligt istället för att slå på sina ljus och dirigera trafiken så den flöt medans hon blev bärgad. Damen var en bekants mor som tog mycket illa vid sej.
Men som alltid finns det ju mindre passande människor i alla yrken..
Vid topplocksbyte/renovering så ingår […]