...

Moderator: Moderatorer

av Andis
Låter som standarden är rätt fin över lag ute i landet på vägarna.

Kom och provkör Stockholm måste vara Sveriges sämsta ställe att köra på. Är nu nere i Skåne och kör och det är ju underbart att köra här jämfört med Stockholm.

Stockholm knaggligt guppigt massor av snäva smala partier gupp överallt senaste tillskottet en på utfarten till motorvägen i Lindvreten. Och dom partier som var hyggliga håller man på att bygga om till okörbara. Med massa gupp och kanstenar, fatar inte varför alla dessa kanstenar överallt som smuts samlas runt och fälgar blir förstörda strullig för plogbilen, kom och prova själva. Testa kör 100 gånger förbi Huddinge sjukhus så har ni nog med tröttnat på Stockholms gator. För det är ungefär så det är att körs runt på små gator i Stockholm och villa områden runt om i Stockholm.

Nej så fort jag löst problemet att jag tyvärr måste körs där i tjänsten då blir det ytterst minimalt med körning i Stockholm. Inget ställe man kör runt för nöjes skull i förstår att bussarna har klagat på alla dessa gupp. Dom kan i en kortsiktig tanke verka som en bra ide för att få ner farten men inte en slutgiltig lösning. Den är insats från politiken ner till polisen att sätta stop för dårkörare på annat sätt. för har man kört runt på dom mycket då håller man på att spy på dom. Själv stannar jag nu mer och glider över dom i 5 km då håller dom bakom på att få spel i Stockholm för här är många i trafiken otroligt stressade på grund av att man kan inte komma fram någonstans stop överallt som leder till att dom få ställen det släpper på gasar många fullt på. Men har man åkt runt mycket över gupp då orkar man inte hoppa upp och ner i bilen över dom längre. Samt det sliter på bilen, har precis byt hela framvagnen då känner man inte för att direkt köra sönder den igen.

Med vänlig hälsning,
Andis
av Andis
White skrev:
Andis skrev:"Är nu nere i Skåne och kör och det är ju underbart att köra här jämfört med Stockholm"
Kom gärna hit till Österlen och kör lite på vägnätet UTANFÖR "turiststråken"... :wink: Ingen behaglig upplevelse! :???:
Ahhhh :-) lite mer exakt vart rekommenderar du körning? ska se om jag hinner med det den här resan och se på dom vägarna :-) Har idag varit och snurrat i Tyskaland och var så glad när jag var in i Burg inte ett ända gupp stötte jag på. Samt utfarten från en parkering inga kantaternas att köra över där heller :-)

Kan även nämna.
Jag kör hellre grusvägar än Stockholms vägnät med gupp och trassel ;-)

Med vänlig hälsning,
Andis
Användarvisningsbild
av White
Andis:

Dom har faktiskt lyckats laga många av dom värsta hålorna i vägarna här nere precis lagom till turistsesongen, så det är lite bättre
nu. Annars är det dom mindre vägarna mellan småbyarna som brukar vara sämre än sämst! Som du skriver... grusvägar är oftast
bättre än även dessa vägar.
av Andis
White skrev:Andis:

Dom har faktiskt lyckats laga många av dom värsta hålorna i vägarna här nere precis lagom till turistsesongen, så det är lite bättre
nu. Annars är det dom mindre vägarna mellan småbyarna som brukar vara sämre än sämst! Som du skriver... grusvägar är oftast
bättre än även dessa vägar.
Kul att se en vapenbroder :D

Visst är det fantastiskt när vi börjar diga grusvägar igen, 2012. Kanske en god start dessa trådar på att föra fram till politiken vad vi tycker om vägarna och vägverket eller vad dom nu byt namn till hur vi vill ha vägarna och skötseln av dom.

Med vänlig hälsning,
Andis
Användarvisningsbild
av White
Tror helt ärligt att Vägverket struntar i oss båda! :P

Fast det hänt flera gånger dom senaste åren att bilar faktiskt tagit riktig skada, och att både
fälgar och däck blivit skrot när folk kört ner i hålorna i vägnätet, så görs inget i princip!
Dessutom uteblir givetvis ersättning för skadan! :shock:
av Andis
White skrev:Tror helt ärligt att Vägverket struntar i oss båda! :P

Fast det hänt flera gånger dom senaste åren att bilar faktiskt tagit riktig skada, och att både
fälgar och däck blivit skrot när folk kört ner i hålorna i vägnätet, så görs inget i princip!
Dessutom uteblir givetvis ersättning för skadan! :shock:
Vet en som lyckades bråka till sig repration av bilen när han kört ner i grop i en väg.

Men han är bra på att gnälla och inte ge sig så dom orkade väll inte till slut och reparera den.

Ja du har nog tyvärr helt rätt har en polare som börja på firman som ritar vägombyggnaderna hur dom tillfälliga markeringarna ska dras, tänkte perfekt nu kan man få fram lite budskap här. Men han vart snabbt tvättat, från att gilla sportbilar som är totalsänkta till att tycka att vägbullor och kluriga vägar att köra är perfekta snacka om helomvändning.

Nej dom får börja införs skyltar kör inte in här om du vill slippa vägbullor och annat strul. Ska försöka ta ett par bra bilder på ett ställe som är helt otroligt när det gäller vägbullor där det verkligen behövs varningsskylt har bara kört där en gång sen ombyggnaden vart klar och tänkte det var också sista gången.

Lägg upp några om du har ett par med vill se :D
Med vänlig hälsning,
Andis
av semmelman
Tänkte på det när jag kört E4 genom Sverige och lite i småland, skåne och Gotland att vägstandarden där jag kört varit rätt bra, men de har väl mindre problem med tjäle i södra Sverige antar jag. Hursomhelst hörde jag en intressant delförklaring till varför det är spårigare på många vägar, för det tycker jag man ser mer idag än förr, jo förklaringen var att det finns nån skatteregel som gör det dyrare att ha fler hjul på samma hjulaxel, typ lastbilssläp o d, nu för tiden ser man ju släp med tre axlar t ex längst bak med enkla hjul som följer i samma spår som alla andra hjul, det finns alltså inga inre hjul som fördelar slitaget jämnare på vägbanan, dvs fyra hjul på varje axel, dålig förklarat men ni kanske förstår. Nu har jag inte kunnat eller vetat hur kontrollera denna uppgift men kanske nån här som vet om påstående verkligen stämmer?
Om det stämmer skulle det ju va lätt att åtgärda det dyra spårslitageproblemet med en liten enkel regeländring.
V90 problem släpvagnsbelysning

Det är ganska enkelt att göra på e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]

När jag släpper upp bromspedalen knarrar[…]