...

Moderator: Moderatorer

Som jag ser det är det både dumt och farligt att lägga sig i häcken på fordonet framför, gör man det så kan man få stå sitt kast.. för vem tvingar dig att krypa så nära? Antingen anpassa farten eller kör om.

Jag hade åtminstone petat på bromsen så bromsljusen tänds, det brukar ge effekt. :wink:
llesrof skrev:
Provocative skrev:En vän till mig kör lastbil. I Jönköping har batongligan börjat med samma sak mot lastbilarna eftersom de gärna tar sats innan backen ut mot Gbg. Min vän gjorde en liten pause i fartökningen o bromsade. När han såg plastdelar spruta bakom släpet så kunde han snart åka vidare. Resultatet blev att han blev åtalad för vårdslöshet och smitning. Nu klarade han sig genom det påstådda rådjuret. Smitningen förklarade han med att en liten polisbil känns som en mygga på en elefant när den kör in så lätt i ett släpp på en fullastad långtradare. Så han hade inte märkt något (a). De företrädarna av ordningsmakten var nog rätt sura:D
Det är livsfarligt att göra så men jag förstår att man känner sig frestad. Sedan kan man ju starkt ifrågasätta lämpligheten i att en rutinerad lastbilschaufför bromsar för ett rådjur i en starkt trafikerad sträcka som göteborgsbacken och dessutom uppför. Så... om jag vart domare så hade jag nog tyckt att det var vårdslöst att bromsa för rådjuret när man sitter i en lastbil på en rejält trafikerad sträcka, i synnerhet som att chaufförerna ogärna bromsar för något i uppförsbackarna. Faran med att köra på ett rådjur med en lastbil borde vara rejält mycket mindre än faran att någon kör in i en när man bromsar. Blir det en lite buckla i stötfångaren av rådjuret? Jämför det med att en bil kör in i en.
Vem sa att han tvärnita? Vem sa att det var i backen? De tar sats innan backen o vill man få bort plastdelar på en bil behövs inte mkt. Ingen person kom till skada o i min värld så är en skadad polisbil en bra polisbil.
SA4AQS skrev:
Provocative skrev: o i min värld så är en skadad polisbil en bra polisbil.
Hur tänker du då?
Idioter lär sig inte förrän det gör ont i kroppen. Gör polisen idiotiska saker behöver deras beteende ändras.
Provocative skrev: Vem sa att han tvärnita?
Vet inte. Har någon påstått att han har tvärnitat?
Provocative skrev: Vem sa att det var i backen? De tar sats innan backen o vill man få bort plastdelar på en bil behövs inte mkt.
Han vars inlägg jag kommenterade. Jag tolkade det i alla fall som att det var i göteborgsbacken eftersom det var den som omnämdes som den backe där poliserna ligger för nära de lastbilarna som tar sats.
Provocative skrev:Ingen person kom till skada o i min värld så är en skadad polisbil en bra polisbil.
Näe, denna gång kom ingen till skada. Du... hoppas du kommer ihåg inställningen till polisbilar när du behöver hjälp vi till exempel en olycka, inbrott eller något annat brott. Då brukar många gnälla som fan för att polisen inte kom fort nog.

Det är märkligt vad en del har ont av poliser. Själv har jag aldrig råkat på några dryga polier eller haft några som helst problem med dem. Jag får intrycket av att polisen blir ett problem först när man själv börjar tänja på gränserna och lägger sig på marginalen. Och när de åker fast så lipar och gnäller de som små tjuriga ungar :mrgreen:
llesrof skrev:Det är märkligt vad en del har ont av poliser. Själv har jag aldrig råkat på några dryga polier eller haft några som helst problem med dem. Jag får intrycket av att polisen blir ett problem först när man själv börjar tänja på gränserna och lägger sig på marginalen. Och när de åker fast så lipar och gnäller de som små tjuriga ungar :mrgreen:
Själv har jag blivit stoppad 4 gånger de senaste 15 åren, och fått ordningsbot vid 3 av dem och den sista en föreläsning i vikten att hålla hastigheten när man kör motorcykel. Men ingen av gångerna var polisen speciellt spydiga, å andra sidan var jag själv aldrig gnällig av mig utan tog deras föreläsningar och uppmaningar med god min. Lite sugen har jag varit någon gång att käfta emot (jag var den fjärde i bilkön som gjorde fel, men det var mig de tog), men om man vet att man gjort fel så måste man stå sitt kast.
llesrof skrev:Det är märkligt vad en del har ont av poliser. Själv har jag aldrig råkat på några dryga polier eller haft några som helst problem med dem. Jag får intrycket av att polisen blir ett problem först när man själv börjar tänja på gränserna och lägger sig på marginalen. Och när de åker fast så lipar och gnäller de som små tjuriga ungar :mrgreen:
:-)-)

Man får oftast den behandling man förtjänar. Är man trevlig och står sitt kast är poliserna trevliga tillbaka. Är man dryg och blånekar är oftast poliserna dryga tillbaka. Fullt normalt i min värld, och det fungerar på samma sitt i de flesta situationerna här i livet. Är man trevlig mot tjejen i kassan när man vill lämna tillbaka de dåliga tomaterna är det oftast inga problem, är man otrevlig... osv.
Provocative skrev:Ingen person kom till skada o i min värld så är en skadad polisbil en bra polisbil.
Hur gammal är du? 12? I vuxenvärlden innebär nämligen en kvaddad polisbil ytterliggare en halvmiljon ur statens stadskassa.
Har haft polishäng fler gånger än jag kan räkna till. Längsta vet jag inte, men den otrevligaste "rutinkontrollen" jag har varit med om var mellan Malmö-Arlöv( ca 1 mil ).
Efter denna mil blev jag stannad, ut kommer båda med hölstret uppknäppt och handen på pistolkolven. DERAS händer darrade, jo men tack. Får vi se ditt körkort???????
Ska sägas att detta va kl 16.30, på väg och lämna min arbetskamrat.

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]