...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Det sitter ju oftast snutar i dom fast civila då så klart :lol: :lol: :lol:
Fast sen har dom ju också andra civila bilar, ja ibland tillockmed riktiga häckar fast då är det väl mera "spanbilar", men jag såg faktiskt en vit 945 med ett blårött extraljus mellan dom andra och den va polisutrustad inuti, så det vete´ faen om man någonsin kan vara säker.
av Lövet
Om det är en V70 utan rails är det dags att titta noggrant. Dessa är ytterst ovanliga bland den "vanliga" befolkningen.
Användarvisningsbild
av Guligan
Har hört att de ibland kört med någon Audibil eller så, men de enda man brukar misstänka så är det Saab el Volvo.
Undrar liksom föregående varför inga rails? Gäller det både målade och civila bilar?
av Fronten
Ingen vinge och ingen rails är ett ganska klassiskt kännetecken på civila V70 som sagt var. Har åkt om en svart V70 med vinge (och rails har jag för mig) i stockholms-området, tonade rutor och blinkande blåljus. Såg ut som min gamla V70...

De målade har inte rails (VOLVO), det blir problematiskt att montera ljusrampen då eftersom bl.a STANDBY-bågen sträcker sig över hela karossen sidleds (detta gäller VOLVO med sin kaross, på SAAB monteras bågen i railsen t ex).

Jag tror att det är sagt att V70 ska levereras utan vinge och rails, men det är bara spekulationer... Affären / priset kanske är upphandlat så..

Östergötland har bl.a. en silvrig S70 (för trafikövervakning) med enda kännetecknet att den har en kamera och stoppljus i framrutan.. Men man kan ju alltid bromsa när man är i höjd med dem ;-)
Användarvisningsbild
av Guligan
Brainded skrev:Den jag råkade ut för idag var en svart v70, tonade rutor, rails, ingen dragkrok, ingen extra backspegel.

mvh
Anders
"Råkade ut för", gick det inte bra?
av S.t.r.a.n.D
V70 och XC70 som civilpolisbil finns både med och utan rails.
Just bakifrån är nog det säkraste kännetecknet det stora dragkroksskyddet och extra antenner. Skulle nog inte säga att tonade rutor är det med tanke på att det är bland den vanligaste stylingen.
Sen så har dom inte motoremblemet, alltså T5, D5, 2,4, AWD m.m. De har V70/XC70 på vänster sida men höger sida på bakluckan är tom.

Framifrån kan det vara svårare på längre håll. De nya (iaf de i norrbotten som jag lev.) har två st små extraljus, hella xenon tror jag. Samt att de har en smal blåljusramp längst ner i framrutan. Antennen kanske man ser framifrån också. Tror inte de har dimljus heller, de jag har på bild har inte de iaf. I övrigt inget.

Stämmer att målade bilar inte har rails men spela roll, känner man inte igen den utan att kolla om den har rails eller inte så...
Användarvisningsbild
av Brainy
Guligan skrev:
Brainded skrev:Den jag råkade ut för idag var en svart v70, tonade rutor, rails, ingen dragkrok, ingen extra backspegel.

mvh
Anders
"Råkade ut för", gick det inte bra?
Jodå, men jag blev varse att det var en polis.
av Infide
Jag går på toning, extraljus, inga emblem och oftast en till antenn. Syns så jävla tydligt att det är snuten. Numera också alltid xenon.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
AC & kylfläkt

Inte direkt plomberad, den var hel utan märke[…]

Jaha, det är en större modell ser jag.[…]

Byte inre styrled

Var under bilen och skulle lokalisera min läc[…]

Bromsbekymmer