...

Moderator: Moderatorer

Håller med om att Autobahnkörningen dvs. hålla höger så snart som möjligt passar bra på torra vägar, men fullständigt oacceptabelt beteende på sölig vinterväg. Anpassa körningen?
Mitt budskap till dessa förare är detsamma till dem som snor lucka framför mig i bilkön för att vinna en billängd och tvinga mig att bromsa och förstöra trafikrytmen:
Må Egyptens alla gräshoppor infektera era armhålor!
Marbas skrev:Men, om jag är på fel (eller rätt?) humör, hade jag troligen kört om fanskapet och gjort likadant.
Det hände ofta förr att jag körde ifatt dom och lade mej på ett avstånd på 1 till 2 meter före medan jag sakta tvingade mej in framför hans grill för att sedan bromsa ner hastigheten 30-40 knyck.
Det blev ett respektfullt avstånd därefter.
:twisted:

...ett övergångsställe där en kvinna med barnvagn vill gå över...finnig fan som svänger ut i vänsterfilen...
När jag såg sådana tendenser i backspegeln brukade jag öppna vänster dörr på vid gavel.
En dörr på en -69 Cadillac conv är inga små dörrar så dom stannade så snällt.
Annars hade dom nog fått smaka på kättingen.
:mrgreen:
Tror inte att problemet som en del nu ser det som med bilar som svänger in framför ens eget fordon är den största orsaken till irritation.Det största problemet är nog att dessa bilister som plötsligt får ett fordon framför sig mer lider av att de upptäckt att de delar vägen även med andra bilister där de kanske inbillat sig att man i t ex rusningstrafik har rätt att färdas ensam på vägen med en timmes varsel innan nästa bilist dyker upp ha ha ... :D
Om alla skulle göra som man fick lära sig i bilskolan att vid omkörning ska man se bilen i backspegeln innan man blinkar höger och går ner i högerfilen så skulle nog mycket irritation försvinna på vägarna tror jag.

Sen det här med vissa bilister som ska knöka sig in mellan bilar i köer fast det inte finns plats för att tjäna 1min till arbetet är också ett fenomen ??:-/
Ynot skrev:Sen det här med vissa bilister som ska knöka sig in mellan bilar i köer fast det inte finns plats för att tjäna 1min till arbetet är också ett fenomen ??:-/
Förare av nyare Audi med andra ord.
llesrof skrev:
Ynot skrev:Sen det här med vissa bilister som ska knöka sig in mellan bilar i köer fast det inte finns plats för att tjäna 1min till arbetet är också ett fenomen ??:-/
Jag kör Volvo (och Peugeot) men ändå fantiserar du ihop att jag skulle ha ett sådant beteende. Hur får du ihop det?
Hur ligger det till med dig förmåga att tolka verkligheten i din omgivning egentligen?
Mabuse skrev:
llesrof skrev:
Jag kör Volvo (och Peugeot) men ändå fantiserar du ihop att jag skulle ha ett sådant beteende. Hur får du ihop det?
Hur ligger det till med dig förmåga att tolka verkligheten i din omgivning egentligen?
Du kanske är undantaget som bekräftar regeln? :mrgreen:
llesrof skrev:
Mabuse skrev:
llesrof skrev: Förare av nyare Audi med andra ord.
Du kanske är undantaget som bekräftar regeln? :mrgreen:
Hur är det med läsförståelsen egentligen?
Jag har inte skrivit något som styrker ditt påstående att jag skulle ha ett sådant beteende. Tycker faktist det är lite synd för emellanåt så skriver du faktist vettiga saker. Men det är väl som folk säger, även en blind höna hittar ett korn ibland.
LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskat[…]

Jag hade ett irriterande ljud som jag tillslut lok[…]

Løs del

Svårt att avgöra storleken, men spontan[…]

Så någonstans runt 10- 15 000 mil, run[…]