...

Moderator: Moderatorer

KKR skrev:Jo visst skall poliser föregå med gott exempel. Tyvärr begår de betydligt grövre brott också, än att inte använda blinkers. Men de är inte, vare sig bättre eller sämre människor än vi andra.

Poliser är inte bättre eller sämre människor än oss andra? Men det är skönt att veta att "vi" andra får böter för att inte blinka fast att "vi" inte är bättre eller sämre än "poliser"...

Poliser har frisedel i trafiken...
Om man har ont av att polisen inge håller sig till lagen i alla lägen har man två val. Det ena är att också skita i allt och alla och vara precis lika dålig, eller ännu sämre, själv. Det andra är att skita i polisen och visa att man själv är bättre än dem. Mitt synsätt är att det är trist att de som ser till att vi efterförljer lagar och förordningar vid enstaka tillfällen inte själva lever som de lär, men betyder inte att jag inte skall sköta mig.
llesrof skrev:Om man har ont av att polisen inge håller sig till lagen i alla lägen har man två val. Det ena är att också skita i allt och alla och vara precis lika dålig, eller ännu sämre, själv. Det andra är att skita i polisen och visa att man själv är bättre än dem. Mitt synsätt är att det är trist att de som ser till att vi efterförljer lagar och förordningar vid enstaka tillfällen inte själva lever som de lär, men betyder inte att jag inte skall sköta mig.
:-)-)
jag har nästan krockat med en polisbil som kom fort så ini helvete i en rondell och svängde vänster utan att blinka och jag trodde han skulle rakt :???: Jag ångrar nästan att jag tvärnitade men det var inte min bil jag hade då
päpplet skrev:jag har nästan krockat med en polisbil som kom fort så ini helvete i en rondell och svängde vänster utan att blinka och jag trodde han skulle rakt :???: Jag ångrar nästan att jag tvärnitade men det var inte min bil jag hade då
Precis som UNO83 säger, det hade ju varit ditt fel om ni hade krockat, så det var som sagt tur att du fick hejd på din bil! :wink:
Ticken skrev:1. Körde polisbilen med blåljus?

2. Om den gjorde det, hur kommer det sig att det skulle vara ditt fel?

/Ticken
Det spelar ju ingen roll om han hade blåljus eller inte, polisbilen var ju i rondellen när päpplet skulle köra in i rondellen och såleden har polisbilen företräde! Och måste inte heller blinka vänster även om det hade varit jättebra!
Användarvisningsbild
av Ticken
Variosboy, jag kan ha fel. Men så vitt jag vet så spelar det faktiskt roll om polisbilen hade blåljus eller ej.
Jag arbetar på ett ställe där vi har en rätt stort antal personer som kör våra "blåljusbilar", alla svara samma sak om man frågar dom.
Vid körning med blåljus är det ALLTID uttryckningsförarens fel. Spelar ingen roll om buset precis stulit en porsche och bränner in i häcken på en i 300. Det är ditt fel, för att du har blåljus, du är alltid vållande om olycka inträffar.
Sen exakt vad som hände i rondellen med päpplet har jag ingen aning om, fullt möjligt att polisen i den situvationen gjorde bort sig, men jag reagerade på ditt uttalande om att det inte spelade någon roll om utryckningsföraren hade blåljusen på eller ej.
Men för att komma tillbaka till ämnet, jag tycker det var bra att polisen i artikeln körde denna "kontroll".
Det är på tok för många som inte använder blinkers, och även om man nu inte måste göra det (vilket jag ärligt talat inte vet) så underlättar det enormt för andra trafikanter.

/Ticken
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Får gratulera!! Vad hade du för miltal[…]

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]