...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JimmyG
KKR skrev:Två frågor, har du överklagat. Har du kollat vad det är för bil som har det registreringsnumret han skrivit. Han har ju uppenbart stoppat fel bil.
Jag har överklagat... skickade in 16 a4 med både kartor och maaaaaassa text.

Inte kollat vad för bil som har det regnummret... min bil har WLW-036, han har skrivit WCW-036
Användarvisningsbild
av JimmyG
uno83 skrev:Skrev du på boten? I så fall har du ju erkänt... Man kan ju iofs ta tillbaka erkännanden.
nej har inte skrivit på nån bot... fick den med posten, från åklagaren, som ett förenklat strafföreläggande...
Användarvisningsbild
av JimmyG
Brainy skrev:Har du förnekat i brev så räkna med att det går till rätten utan vidare frågor från åklagaren (egen erfarenhet). Så se till att skaffa en försvarare som med lite tur kan förhindra att det ens går till rättegång och i annat fall få dig friad där.
Jo, kanske fr göra det.. är bara såå less på skiten, blev permiterad från jobbet utan lön, skulle fått ta ut min pappaledighet, men det verkar som dom sabbat det...
Användarvisningsbild
av Brainy
Jo, ditt jobb kan ju tyvärr inte göra något när du saknar körkort.

Jag resonerade som så, att även om allt skulle vara åt h-lskotta och rätten skulle tro på åklagarsidan så kostade inte advokaten speciellt mycket pengar och jag skulle i alla fall veta att jag gjort allt jag kunnat.
Nu gick det bara till tingsrätten där det blev "vinst", det kostade under 5 000kr totalt, vilket då staten fick stå för eftersom dom förlorade.
Tror inte att en normal advokat skulle ge sig på att backa med en 25-metare, bättre att betala någon att göra det dom är bra på!

Lycka till.

/Anders
Användarvisningsbild
av Tomas88
Låter otroligt.

WCW-036 är en svart Saab 9-5.
och fyller i med att jag hade haft en snittfart uppmätt till 196 Km/h
196km/h i snittfart är ju inte lite. Detta betyder ju att du i så fall att du borde ha legat en bra bit över detta bitvis också om det nu var en snitthastighet.
Hur fort går egentligen en sån bil du har?
av Linqid
JimmyG skrev:
En annan fråga jag har... är hur fort en polisman för köra för att ta en fartsyndare..... orsaken till att jag undrar det är följande:

Finns det inte en lag som säger att han inte får köra hur fort som helst?
Hela historien låter väldigt konstig, det blir mycket för polismannen att förklara i rätten. Han är ju utan tvekan helt ute och cyklar.

För att svara på dina frågor så nej, i sådana lägen finns det ingen gräns för hur fort en polisman får köra.
Användarvisningsbild
av ThomasT
JimmyG skrev:
KKR skrev:Två frågor, har du överklagat. Har du kollat vad det är för bil som har det registreringsnumret han skrivit. Han har ju uppenbart stoppat fel bil.
Jag har överklagat... skickade in 16 a4 med både kartor och maaaaaassa text.

Inte kollat vad för bil som har det regnummret... min bil har WLW-036, han har skrivit WCW-036
WCW-036 är en svart 9-5 kombi 2004.

Kolla med fax/sms om den är hemma hörande i era trakter...

Det kanske är en Saab de borde leta efter i stället för en Volvo...

.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Min V90 D4 med adblue har på ett år oc[…]

V60 T3 -2011 Turbo laddar inte

Min lösning för framtida ”sök[…]

Vibrationer vid gaspådrag C70

Däcken kanske? Du har inte fel fälgar oc[…]