...

Moderator: Moderatorer

av Crillee
Kan även lägga till att om du kör en avställd bil och du kör in i en annan är det DU som blir betalningsskyldig och inte något försäkringsbolag eftersom bilen inte är trafikförsäkrad. Det kan bli jävligt dyrt om du smäller in i någon nyare bil (eller gammal för den delen)

Bara så att du vet...
Användarvisningsbild
av SvenB
Hacka inte på Ida, jag förmodar hon heter så. Hon har erkänt att hon gjort en "tavla" som hon har tagit till sig och förmodligen inte gör om. Om vi alla gjorde så, att vi tog till oss av våra misstag och inte förklarade bort dom i en nonchalant ton, så skulle trafiken bli mycket säkrare. Jag tycker hon är "strong" som talar om vad hon råkat ut för, heder åt henne.
Användarvisningsbild
av nolimits
Du är inte ensam om att ha (otur) IDA.Har själv varit av med körkortet för fortkörning på motorväg med indraget körkort och höga böter samt blivit stoppad utan bälte där man ytterligare en gång skickade min bil till besiktning när de misstänkte att motoreffekten inte överensstämde med godkänd besiktning.Inget att vara stolt över men eftersom jag inte är oskyldig som så många andra så väntar jag med att kasta den första stenen.En bilist är lätt att fånga direkt på plats men tung ekonomisk kriminalitet är svårlöst och läggs ofta ner i brist på bevis och utredande personal :D. Därmed inte sagt att någon form av brott är mer okey än den andra.Hoppas din bil är påställd nu om man möter dig på vägen :D.
Användarvisningsbild
av Idasvolvo745
Jäklans vilken otur du haft speciellt att de mätte motoreffekten e ju verklien pricken över iet ju. Ja jag lovar nu e den påställd! :D Fattas bara kofångarn fram :D
Användarvisningsbild
av Guligan
Inte blir man av med körkortet för man kör en avställd bil. Det är böter som gäller.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jo risken är att man blir av med kortet när man har prövotid kvar

Edit. Vad händer? någon har ändrat mitt inlägg, nu har jag ändrat tillbaka.
Senast redigerad av 2 SvenB, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Severin
KKR skrev:Jo risken är nog stor att man blir av med kortet när man har prövotid kvar.
.

Nä, man bedöms inte hårdare bara för att man har prövotid,ska körkortet dras in på en sån förseelse så spelar det ingen roll vare sig man har prövotid eller inte[/quote]
Användarvisningsbild
av Idasvolvo745
Jag höll över hastigheten oxå därför spelade prövotiden in eftersom prövotiden e ju till för o visa att man kan sköta sig i trafiken.
Användarvisningsbild
av SvenB
Idasvolvo745 skrev:Jag höll över hastigheten oxå därför spelade prövotiden in eftersom prövotiden e ju till för o visa att man kan sköta sig i trafiken.
Så uppfattade jag det oxå, att man måste vara extra skötsam under prövotiden på alla sätt, inte bara på att hålla hastigheten.
Användarvisningsbild
av Severin
Spelar ingen roll, man bedöms lika däremot om du har flera förseelser inom kort tid så kan kortet ryka men inte pga av prövotid.

Lustigt att den här myten lever kvar fortfarande

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra al[…]

Bytt kamrem (Continental) på pärlan, […]

Fått de symptomen flera gånger är[…]

Huven indikerar öppen

Tack för tips!