...

Moderator: Moderatorer

Jag tycker du ska tipsa polisen, samt ge dom de uppgifter du kan om vart han bor och vart han brukar åka..jobbet t.ex.
Det hade nog jag gjort i allafall, och om du får veta att han krockat med en barnfamilj och orsakat dödsfall i densamma kommer du nog ångra dig att du inte ringde.

Men som sagt, ditt val. :-)-)
Går det att genom hans registreringsnummer att få reda på vilket försäkringsbolag ägaren till bilen har ?

Om isåfall.. tipsa hans f-bolag att han kör med sommardäck så kan jag garantera att dom kommer ringa upp honom fortare än kvickt.. dom vill nog inte betala ut en massa pengar i onödan vid en olycka :)
opA skrev:Om isåfall.. tipsa hans f-bolag att han kör med sommardäck så kan jag garantera att dom kommer ringa upp honom fortare än kvickt.. dom vill nog inte betala ut en massa pengar i onödan vid en olycka :)
Jag tror inte de behöver det vid olycka eftersom det är en lag att ha vinterdäck. Tror jag.

/M10
Det står i (åtminstone i mina) försäkringsvillkoren att bilen vintertid måste vara utrustad med däck för vinterbruk. Annars nedsätts ersättningen. Tror inte den blir 0 men rejält mycket mindre än om man hade rätt däck i alla fall. Med all rätt.
Om jag såg att någon av mina grannar körde med sommardäck så här pass långt in i vintern så skulle jag, åtminstone, utdela en rejäl utskällning. Faktiskt!
Ev. skulle jag även ta tag i skjortbröstet och ruska om denne.

Inte smidigt eller konstruktivt måhända, eftersom det kan leda till vidare "fysisk aktivitet". Har tänkt flera ggr på det TS (trådskaparen) skrev och får fortfarande (lite) adrenalinpåslag.
Har omvärderat rätt mycket efter en trafikolycka 2006 (en rödljuskörare).
Ett misstag/felvärdering kan vi alla göra i trafiken men det är i högsta grad ett val att framföra sitt fordon utan vinterdäck i snö och bland andra oskyldiga. Och just det att man väljer att chansa gör mig frustrerad då andra oskyldiga kan få sätta både lem & liv på spel, i värsta fall.

Nä, usch..nu går jag till tv:n en stund så pulsen går ner o jag kan gå till sängs..

/M10
Jag har sett en hel del för några år sen som körde med sommardäck och haft problem (ja på den tiden jag var "länsman" på några Jet Stationer här i stan) och det kändes inte bra att hjälpa dom iväg från macken i värsta snöstorm och i jultrafiken bara för att andra skulle kunna komma fram och tanka. Jo jag påpekade det alltid att dom hade fel däck och att dom kanske skulle tänka lite på andra också och inte bara på sej själv, men det resulterade vid flera tillfällen att jag skulle skita i det och att dom minsann aldrig mer skulle tanka på en sån skitmack som Jet :-O)

Hej! Ibland så är tomgången lite […]

Ulyd motor Xc90 d5 2007

Den verkar inte gå på alla cylindrar, […]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Ford explorer då? Är ju en rebadgad VW[…]

XC60 2026 pureläge

Den värmer via hybridbatteriet så det k[…]