vetten skrev:Fluffen skrev:Det var ju tur det.
Jag är förundrad över hur en person kan vara så oberörd över att ha kört på någon som hon verkade vara. ?:-/
Ja det är jag också. Att hon trots att polisen kom fortsatte att prata i luren är ju helt galet. Jag vet ju inte vad hon sa till den polis som snackade med henne, men jag såg att hon hela tiden hade luren mot sitt öra även då :-O) den polis som vi pratade med sa att vi inte behövde snacka med henne mer eftersom dom var där och skrev rapport, så det enda han tyckte jag skulle ta var ju förutom dom bilder jag ju trots allt tog efter krocken var hennes regnummer, för resten kan ju både jag och försäkringsbolagen ta reda på själv på nätet och att om jag kryssade i att dom varit där så fanns ju allt dom behövde hos polisen.
Får väl läsa polisrapporten sen.
Men hur som helst så åker jag bergis på det eftersom hon kom från höger, för så resonerar försäkringsbolagen.
Tycker själv att det bästa faktiskt är att den åklagare som måste läsa rapporten tar det vidare så kanske man har en liten chans att få upprättelse ändå :mrgreen:
Först, olyckligt att det hände, men tur att det inte blev personskador.
Men din sista mening, hur ska du få upprättelse om det går vidare? Det som kan hända är ju vårdslöshet i trafik för din/din sons del iomed att ni bröt mot högerregeln, att hon pratade i Mobiltelefon är ju såklart inte ok, men inte olagligt, medans att bryta mot högerregeln är det. Hon lär hävda att hon hade full koll men att ni körde ut framför henne trots att ni hade väjningsplikt.
Sen att det i våra ögon var hennes fel mer eller mindre har ju ingen betydelse egentligen, tyvärr.
Och en annan sida på saken neutralt sett, varför stannade inte din son för att släppa förbi henne iomed att hon kom från höger?
MetalHJ, hmm, du får ha hur stor koll du själv tror, men i verkliggheten är du väldigt avtrubbad mentalt när du pratar i en mobiltelefon, inte lika uppmärksam och har inte lika snabb reaktionsförmåga. Just att du säger att bilkörning är en rutinsak och går på ren vana gör ju att det absolut inte är lämpligt, för det är när det går på rutin man inte är lika uppmärksam, även om man själv tror man är lika bra bilförare trots att man pratar i mobil.
Jag tycker själv jag är hyffsad bilförare, men OM jag pratar i mobil så erkänner jag glatt att det inte finns en chans att jag är lika uppmärksam och reaktionssnabb om det händer något, och det tror jag gäller alla egentligen, även om få vill erkänna det.