...

Moderator: Moderatorer

Vad får dig att köra långsammare?

Utökad hastighetsövervakning?
15
24%
Höjda böter för fortkörning?
4
6%
Högre bränsle/ägarkostnader?
10
16%
Jag har blivit vuxen!
27
43%
Min nya bil är för långsam.
7
11%
av Cicaro
Är svårt att svara på frågan, för en sådan sak som bränsleförbrukningen får mig att hålla hastigheten på motorvägar, 30zoner runt skolor och dylikt håller jag benhårt på, det finns en anledning till att dom finns, och bötesbeloppen får väl en att tänka en extra gång på 70-90vägar...
av Jon-Evert
Min röst landade i urnan med rubriken "vuxen".

Egentligen så beror det till stor del lika mycket på att vägen till och från mitt arbete (11 mil t.o.r) har fått sänkt hastighetsbegränsning. Från att tidigarte ha varit en i huvudsak 90 väg är det numera 50 / 70 som gäller. Som extra lök på laxen har man ställt upp 11 fartkmeror oxå!

Bränslet är inte gratis, höjda fortkörningsböter samt vissa "vuxenpoäng" gör att jag numera kör lugnare.

Sedan förra veckan har jag en ny samåkare i bilen, en fartkameravarnare! Den fungerar utmärkt.
Tro mig, jag vet vart de satans skåpen står men det har hänt mer än en gång att man sitter och tänker på annat när dessa plåttingestar dyker upp.
av Jon-Evert
Min röst landade i urnan med rubriken "vuxen".

Egentligen så beror det till stor del lika mycket på att vägen till och från mitt arbete (11 mil t.o.r) har fått sänkt hastighetsbegränsning. Från att tidigarte ha varit en i huvudsak 90 väg är det numera 50 / 70 som gäller. Som extra lök på laxen har man ställt upp 11 fartkmeror oxå!

Bränslet är inte gratis, höjda fortkörningsböter samt vissa "vuxenpoäng" gör att jag numera kör lugnare.

Sedan förra veckan har jag en ny samåkare i bilen, en fartkameravarnare! Den fungerar utmärkt.
Tro mig, jag vet vart de satans skåpen står men det har hänt mer än en gång att man sitter och tänker på annat när dessa plåttingestar dyker upp.
Användarvisningsbild
av alex960
jag kör lastbil till vardags men har kommit på mig själv hålla 80-90 med personbil lite varstans ,bensinpriset spelar ingen roll jag måste köra ända
av Infide
CarMan skrev:
Guligan skrev:Vägbulor får mig att köra långsammare. Fast inte alltid tyvärr, synd om bilen :(
vist får vägbulor en att köra långsamare, dock har jag ännu inte sett dom på motorvägar ännu :wink:
Finns i egypten. Jättekorta och svinhöga. Precis livsfarligt.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Hittar inget bra alternativ för mig i listan över alternativ så jag skriver mitt egna här

Nybliven körkortsinnehavare

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]