lilleman skrev:skaffa bågar ni med så märker ni så många nötter det finns bland billisterna jag har kört hoj i snart 20-år så man har sett en hel del och när det gäller att smita förbi så är en sak att det är inte så kul att stå i en kö med en luftkyld hoj och stänger man av hojen och knuffar fram den så har man snart en stressad jävla billist i häcken som tutar :twisted: mvh/roger
Nötter, och fullkomliga idioter finns i alla grupper. Så även bland bilister, och mest troligt också inom mc-världen.
Som bilist, och ur en bilists synvinkel så tycker jag det är ett stort ofog att mc-förare kryssar hur som helst mellan filer/bilar vid kökörning.
Det är inte bara en gång jag velat slå upp dörren framför en kryssandes mc-förare. oftast inte så mycket för kryssandet i sig, utan för respektlösheten vad gäller risk för lack/karosskador då en fet mc tränger sig fram i ett trångt utrymme mellan bilar och/eller andra hinder.
Likaså tycker jag som bilist och husägare intill en större väg, att det är ett ofog, för att inte säga enormt omdömeslöst sätt att med vad man kan tro, fullständigt frånvaro av ljuddämpare ( och troligen även hastighetsmätare ) ständigt försöka slå nya hastighetsrekord under acceleration under omkörning eller från korsningar mm.