...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Något som jag blir vansinnig på är när det blir kö så smiter de små mc förarna emellan till höger och vänster. Men om man ska köra om de eller liknande då ska de minnsan ha samma bredd som en bil. Nästa gång kör jag om på höger sida där är det mera platts :twisted:
Användarvisningsbild
av lilleman
skaffa bågar ni med så märker ni så många nötter det finns bland billisterna jag har kört hoj i snart 20-år så man har sett en hel del och när det gäller att smita förbi så är en sak att det är inte så kul att stå i en kö med en luftkyld hoj och stänger man av hojen och knuffar fram den så har man snart en stressad jävla billist i häcken som tutar :twisted: mvh/roger
av *pettson*
lilleman skrev:skaffa bågar ni med så märker ni så många nötter det finns bland billisterna jag har kört hoj i snart 20-år så man har sett en hel del och när det gäller att smita förbi så är en sak att det är inte så kul att stå i en kö med en luftkyld hoj och stänger man av hojen och knuffar fram den så har man snart en stressad jävla billist i häcken som tutar :twisted: mvh/roger
så för att göra en historia kort.. för att du valt att köra en teknik som inte fungerar i alla situationer du hamnar i (luftkylt och trafik köer) så är andra idioter om dom undrar vad du pysslar med när du rullar ditt fordon i en fil?
Kanske dags att fundera lite på mc valet då? Eller vägvalet..
Användarvisningsbild
av lilleman
jag har aldrig själv knuffat bågen i någon kö men sett dem som gjort det.se det positivt om en hoj smiter förbi en mindre som står och släpper ut en massa avgaser i köerna och när det gäller stressade billister om man står först vid ett rödljus och råkar komma lite närmare trotoaren vad tror du händer då jo man får en bil vid sidan om sig skaffa hoj och se det från det hållet samt passa på och njut av frihetskänslan mvh/roger :D trevlig sommar allihopa och kör försiktigt.
av anp
lilleman skrev:skaffa bågar ni med så märker ni så många nötter det finns bland billisterna jag har kört hoj i snart 20-år så man har sett en hel del och när det gäller att smita förbi så är en sak att det är inte så kul att stå i en kö med en luftkyld hoj och stänger man av hojen och knuffar fram den så har man snart en stressad jävla billist i häcken som tutar :twisted: mvh/roger
Nötter, och fullkomliga idioter finns i alla grupper. Så även bland bilister, och mest troligt också inom mc-världen.
Som bilist, och ur en bilists synvinkel så tycker jag det är ett stort ofog att mc-förare kryssar hur som helst mellan filer/bilar vid kökörning.
Det är inte bara en gång jag velat slå upp dörren framför en kryssandes mc-förare. oftast inte så mycket för kryssandet i sig, utan för respektlösheten vad gäller risk för lack/karosskador då en fet mc tränger sig fram i ett trångt utrymme mellan bilar och/eller andra hinder.

Likaså tycker jag som bilist och husägare intill en större väg, att det är ett ofog, för att inte säga enormt omdömeslöst sätt att med vad man kan tro, fullständigt frånvaro av ljuddämpare ( och troligen även hastighetsmätare ) ständigt försöka slå nya hastighetsrekord under acceleration under omkörning eller från korsningar mm.
Användarvisningsbild
av Nexus
Små nötter???? Då är ni mc förare lika jävla stressade som inte kan vänta som alla andra vid t e x järnvägs bommar. Så du menar att hojen kyls bättre om man står längst fram i kön????
Användarvisningsbild
av lilleman
säger det en sista gång skaffa hoj och kolla läget och upplev frihetskänslan :lol: ha ha glad midsommar hojen kyls inte snabbare men man kommer snabbare ut från staden som man försöker att undvika i möjligaste mån ser ingen mening med att ligga och dra runt i stan när man kan ta en lugn glidartur på landet :D mvh/roger
Användarvisningsbild
av Nexus
lilleman skrev:säger det en sista gång skaffa hoj och kolla läget och upplev frihetskänslan :lol: ha ha glad midsommar hojen kyls inte snabbare men man kommer snabbare ut från staden som man försöker att undvika i möjligaste mån ser ingen mening med att ligga och dra runt i stan när man kan ta en lugn glidartur på landet :D mvh/roger
Varför åka hoj när man har TRAKTOR :lol: :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av lilleman
ligger kanske nåt i det :lol: :lol: men det är ju så mysigt att glida fram längs kusten en ljummig sommarkväll 8) :lol: mvh/ roger
av anp
Frihetskänsla? Skaffa en Jeep, och fäll ned vindrutan och åk helt öppet i lugn takt.
Det, det är frihetskänsla det. ( + att få andra bilister mopsar upp sig mot en "stor" Jeep... )
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

@klacken, @vjohnj : Tack båda! Drog ett var[…]

låg tomgång v70 04a

Sitter det inte tomgångsmotor/ventil på[…]

Fällbart framsäte?

Det går inte på min XC90 från […]

Tack som tusan för alla bra svar! Men tyv&[…]