...

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:Ah.. Ja är det så att man inte måste ha det framme om man inte har kunder i bilen var det ju väldigt surt att dom satte dit dig för det. Känns som att det kan vara svårt att bevisa i efterhand nu bara.. Ord kommer ju stå mot ord samt att du redan som du säger "erkännt". Även om det var felaktigt.

Man är ju sjukt nyfiken på den tredje punkten nu förstår du väl.. ;) Kan väl inte varit så farligt.. Alla gör vi misstag. ;)
Eftersom de nästan var inne i bilen och lät mig stå en halvtimme medans de höll på å anteckna tror jag nog han skulle kunna dra sig till minnes att det inte fanns nån mer i bilen, jag har blivit "tagen" med kunder i bilen förut nån gång (inte mitt fel då) och då låter polisen en köra kunden först så inte den ska bli drabbad. Men visst det är ju svårt för mig att bevisa, ord mot ord liksom ja.

Okej, va tusan, den tredje förseelsen och den är jag onekligen skyldig till var att jag också hade glömt fylla i när jag startade passet på morgonen i vilotidsdagboken, det ger tre tusen det med. Varför jag tycker det är lite fånigt är för att jag har skött själva vilotiden i alla år, jag är och vill göra allt ärligt, å det som vilotidslagstiftningen är till för är att man inte skall köra å va trött för det är farligt, men den har jag ju skött perfekt, och vad mera om de ber om en polisrapport ur datorn så får de se exakta vilotider på sekunden, där finns ypperliga bevis, i boken kan man ju hitta på och skriva vad som helst. Hade de bara frågat om den exaktare och sannare polisrapporten eller om jag hade vågat yppa att de kunde få den istället så hade de sett att jag vilat hela jädra helgen. :P
Senast redigerad av 1 semmelman, redigerad totalt 0 gånger.
Du kan absolut kontakta polismannen och påpeka lite försynt om taxilegget och se om det går att korrigera.

Vad än du gör börja inte att bestrida och benglä så att tingsrätten kopplas in, får då blir det en dom och din historik blir sökbar för alla på nätet genom eländes lexbase.
valln skrev:Du kan absolut kontakta polismannen och påpeka lite försynt om taxilegget och se om det går att korrigera.

Vad än du gör börja inte att bestrida och benglä så att tingsrätten kopplas in, får då blir det en dom och din historik blir sökbar för alla på nätet genom eländes lexbase.
Jaföffan! Är man oskyldig så skall man inte straffas. Det finns bara en sak som är värre än att neka till ett brott man begått och det är att dömas för ett man inte begått. Om polismyndigheten inte kan eller vill hjälpa honom så har han ju gjort så gott han kunnat i alla fall.
Ring och prata med tingsrätten och berätta det här, att du efteråt har kommit på att polisens uppgifter var felaktiga, det kostar ingenting och du kan bara riskera ett nej alternativt att man rättar till det här. För polisen är det smidigt att få folk att skriva under direkt för de slipper en massa jobb, men är man osäker är det bättre att neka så man får lite betänketid det kostar inget extra.
Finns lite information här http://www.lawline.se/answers/ordningsb ... av-misstag
https://polisen.se/Lagar-och-regler/Boter/Forelaggande/
Okej, kanske ska skriva ner min version, kopiera boten å gå till tingsrätten, kan inte skada alla fall verkar det som.
Om det funkar spar jag mer än en tusing, å en förseelse mindre.
Man kanske skulle kunna skriva om min syn på att glömma skriva i tidboken efter varit ledig flera dar när det finns datorutskrift...
Fasen man kanske skulle t o m försöka hävda att de lasrade mig felaktigt också... eller det kanske blir för mycket.
Kan de bevisa att du var i trafik överhuvudtaget? Du hade ju ingen kund i bilen, eller var på framkörning. Tog de ut en "Polisrapport" ur taxametern? Jag tycker mycket är lurt här. Fortkörning, ja det kan de bevisa, men det andra, kan dom det? ??:-/ Jag tror du kan vinna på att "luska" vidare, du har ju rätt att hävda att du inte fått "rådrum". Nu har du tänkt lite vidare bara. Svenska Taxiförbundet har väl någon jurist, kontakta denne.

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att det[…]

XC70 D4 awd, D5244T17. Lurar på om vevhusve[…]

@MKV70 , Har du någon uppdatering, upplever[…]

Brainys V60

Känns orimligt att det där ska kunna ses[…]