...

Moderator: Moderatorer

av Waizguy
#1049309
DayDreamer skrev: Nej det kanske det inte var tror bara att det var en slumpmässig kontroll för dom stod på en parkerings ficka och vinkade in den tror även dom kollade hastigheten men är inte hundra på det :???: .
Aha du menar en vanlig invinkning, då har vi olika ideér om vad "stoppad av polisen" betyder, för mig är det "tuut tuut" sen blåljus i backspegeln-stopp.
Lövet skrev: De SKA kollas på bilprovningen. Vad är det för slarvig besiktningsstation du besöker?
Möjligt, men på min senaste besiktning startade de inte ens dimljusen.


/// Waiz
Senast redigerad av 1 Waizguy, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1049310
Waizguy skrev: Jag tror avsaknaden av trafikpolis ute på vägarna har gjort att det blivit lite av vilda västern där ute, många kör nog kombinationen med flit och vetskapen att det är olagligt medans andra verkar inte förstå bättre.
Jag tror snarast på alternativet två, de fattar inte bättre. :wink:
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1049311
DayDreamer skrev:
Micce1980 skrev:Blinkar med dimljusen fram till den jag möter om denne har halvljus och dimljus på. Har två grannar som kör nyare Golf, deras halvljus och dimljus startar automatisk när de ska iväg, har inte haft tillfälle att blinka eller fråga dem :(
Ok det är inte så att det är kurvljusen som tänds? Vet att bägge kurvljusen tänds på vag bilar när man lägger i backen.
Inte i ett fall iaf då denne ibland hamnar efter mig på morgonkvisten :)

Kör till föräldrarna då o då, ca 15 mil motorväg enkel resa, roade mig med att räkna till 100 mötande bilar och vad jag minns så hade iaf 10% någon fel ljuskombination eller trasig belysning. Rätt illa enligt mig, kanske skjuter de på att byta till besiktningen men vissa förstår nog inte det vi förstår :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1049337
Waizguy skrev:
DayDreamer skrev: Nej det kanske det inte var tror bara att det var en slumpmässig kontroll för dom stod på en parkerings ficka och vinkade in den tror även dom kollade hastigheten men är inte hundra på det :???: .
Aha du menar en vanlig invinkning, då har vi olika ideér om vad "stoppad av polisen" betyder, för mig är det "tuut tuut" sen blåljus i backspegeln-stopp.

/// Waiz
Ja invinkning är väl det rätta ordet stoppad är ju mer så som du sa :D
Micce1980 skrev:
DayDreamer skrev:
Micce1980 skrev:Blinkar med dimljusen fram till den jag möter om denne har halvljus och dimljus på. Har två grannar som kör nyare Golf, deras halvljus och dimljus startar automatisk när de ska iväg, har inte haft tillfälle att blinka eller fråga dem :(
Ok det är inte så att det är kurvljusen som tänds? Vet att bägge kurvljusen tänds på vag bilar när man lägger i backen.
Inte i ett fall iaf då denne ibland hamnar efter mig på morgonkvisten :)

Kör till föräldrarna då o då, ca 15 mil motorväg enkel resa, roade mig med att räkna till 100 mötande bilar och vad jag minns så hade iaf 10% någon fel ljuskombination eller trasig belysning. Rätt illa enligt mig, kanske skjuter de på att byta till besiktningen men vissa förstår nog inte det vi förstår :)
Ok då är det inga kurvljus om dom inte har hängt sig :mrgreen:. Ja det är nog många bilar som besiktningen anmärker på felaktig ljus bild eller trasig lampa. Det är ju inte direkt svårt att sätta en H7 eller H4 lampa fel när man inte ser men med lite våld så får man dit låsbygeln sen tänker man väl inte mer på det.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1049339
Det är väl så med dimljusen att fungerar dom inte så får du ingen anmärkning på det jag fick iaf inte det senast jag besiktade. Sen är det väl att fungerar dom så ska dom vara rätt inställda ha rätt ljusbild den ena får inte vara trasig medans den andra lyser. Jag kör ju med LED i mina så då är det bättre att rycka ur säkringen innan man åker in och besiktar :)
Användarvisningsbild
av grillchips
#1049409
Jag har klarat mig med LED i dimljusen också hos besiktningen, rätt temp bara och inge 2000W-LED. ;)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1049465
Får testa att ha dom fungerandes tills nästa gång då så får vi se ifall dom säger något :)
Användarvisningsbild
av grillchips
#1049478
Första gången vågade jag inte, då slängde jag i mina vanliga gula lampor men efteråt läste jag om så många som lyckats med LED att jag chansade. I värsta fall är det bara att betala en liten summa igen med "rätt" lampor i och så vet man sedan att de är nitiska där. :)
av Kneecap
#1049480
grillchips skrev:Första gången vågade jag inte, då slängde jag i mina vanliga gula lampor men efteråt läste jag om så många som lyckats med LED att jag chansade. I värsta fall är det bara att betala en liten summa igen med "rätt" lampor i och så vet man sedan att de är nitiska där. :)
Vad jag förstod det som när jag besiktade sist så var det först förra året som det blev otillåtet med ledkonvertering i dimljusen. Frågade en av besiktningsgubbarna då bilen brevid hade det och åkte dit på det. Själv hade jag ett dimljus bländande, på V50n, men han rykte bort sargen och justerade det åt mig. Hyggligt. Jag använder typ aldrig dom iofs..
Användarvisningsbild
av grillchips
#1049486
Mycket möjligt, numera kör jag med riktiga DRL-lampor istället. Inte typade till min årsmodell men det fanns ju på senare modeller... :lol:

Alldeles riktig: Det blev en "modernare"[…]

Tack! det var en bra skiss. Visst styrs även […]

5W40 lite tjockare, och ACEA C3 olja är lite […]

Hann inte byta innan halvljuset höger fram f&[…]