...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
sthlm skrev:Ser inte felet?
Cyklisterna får cykelbanor men använder inte dessa utan kör ute på gatan så varför skall man inte få köra bil på cykelbanor?
Två fel blir minst ett rätt i matten jag fick jag lära mig...
Och med tanke på alla bilister och EU-mopeder jag ser på cykelbanorna borde jag alltså få cykla på motorvägen? :roll:

Jag tror du blev kuggad i matten. :wink:
Senast redigerad av 1 mikebike, redigerad totalt 0 gånger.
av Kluster
sthlm skrev:Ser inte felet?
Cyklisterna får cykelbanor men använder inte dessa utan kör ute på gatan så varför skall man inte få köra bil på cykelbanor?
Två fel blir minst ett rätt i matten jag fick jag lära mig...
Vänta nu...är det 1 april? Är detta ditt bidrag till nyinspelningen av "Har du hört den förut?"?

För att cykelbanorna finns där just för cyklister och att den inte nyttjas berättigar ju inte ditt beslut att köra på cykelbanor.
Använder du även bussfilen när det inte är någon buss i närheten?
Parkerar du i taxizonerna eller parkeringsrutorna för handikappade när det inte finns några bilar där?
Kör du mot rött vid en korsning om du är ensam bilist som väntar på grönt?

I min stad har inte cyklisterna något trafikvett öht; det cyklas mot rött, på trottoarer, skiter i stopplikten vid en 3-vägskorsning. Bland annat. Det ger ju inte mig rätt att strunta i stopplikten vid samma korsning nästa gång.
Användarvisningsbild
av sthlm
Haha nä min matte är inte den bästa :D

Det är bara så att det är helt knas överallt oavsett om man cyklar, går eller sitter i en bil.
Eftersom inget verkar fungera så skiter folk i de regler som finns och då får vi den trevliga attityden vi har i trafiken idag.
Vinkar till varandra gör vi numera med ett finger.
Parkera bussar över övergångsställen och i korsningar är accepterat eftersom man byggt bort möjligheterna för dom att stanna på ett vettigt sätt.
Att man leder ut cykelbanorna diagonalt i en korsning är väl spännande eller?
Att parkera höga häckar på var sida om övergångsställen verkar vara en smart idé för att slippa se ungarna.
Vart skall varuleveranserna stanna om man tar bort körfält och smalnar av vägen, förmodligen ställer dom sig på cykel eller gångbana.
Användarvisningsbild
av SvenB
mikebike skrev:Dagens dårfink:

Jag försvarar inte Skodan, han gjorde fel. Men trafikföringen där är åt helvete om man skall in på Bellevuevägen. Det är inte lätt att göra rätt. Ut till Albano och vända är väl enda alternativet? För visst är väl vägen in från Wenner - Gren Center fortfarande stängd?
av llesrof
Parkera bussar över övergångsställen och i korsningar är accepterat eftersom man byggt bort möjligheterna för dom att stanna på ett vettigt sätt.
Kan ju vara så att det står en massa fet-mercor, SUV:ar och tjackpundar-Passater på bussparkeringarna :mrgreen:

Jönköpings kommun har ju en uttalad strategi att försvåra för bilisterna i stan, inte minst genom att ta bort parkeringsplatser. Dels bygger man rondeller som kräver en högskoleutbildning för att begripa sig på och dels bygger man inverterade busshållplatser. Förr körde bussen in i en ficka på busshållplatsen så att bilarna kunde passera bussen utan problem. Nu är det tvärt om, ungefär som att ritningen vart spegelvänd. Nu när hållplatsen är bygg ut i gatan så måste man antingen chansa och ge sig ut i fel körbana för att komma om bussen som står där, eller så får man köra upp på trottoaren och in bakom hållplatsen för att kunna smita förbi. Totalt livsfarligt! :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Funk
Eller också stannar man vilket torde vara avsikten... (Jodå, vi har dem i Göteborg också). 8)

/Thomas
Användarvisningsbild
av vetten
Ja annars får man ju vänta tills bussen kör :-O)

Nej jag tycker också att det är ganska sjukt med dessa busshållplatser men tror ändå att dom är säkrare eftersom bilarna måste stanna :mrgreen:
av llesrof
vetten skrev:Ja annars får man ju vänta tills bussen kör :-O)

Nej jag tycker också att det är ganska sjukt med dessa busshållplatser men tror ändå att dom är säkrare eftersom bilarna måste stanna :mrgreen:
Det blir ju inte säkrare när man måste köra om på trottoaren för att komma förbi? Det finns ju ingen anledning att man skall behöva vänta på att bussen är klar med sitt. Det tar ju jättelång tid. Så kan det naturligtvis inte vara.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Alltså så lång tid tar det ju inte att vänta för ett normallångt stopp för en buss anser jag men däremot ser jag inte att den väntan behövs, bättre att det finns fickor till bussarna.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Vibrationer vid gaspådrag C70

Däcken kanske? Du har inte fel fälgar oc[…]

Kolla hos HK Bildemontering i Nykyrka, de har h&ou[…]

låg tomgång v70 04a

En 04 lär väl ha Bosch spjällhus oc[…]

Fällbart framsäte?