...

Moderator: Moderatorer

Varnar du andra trafikanter för poliskontroller?

Nej, det skulle jag aldrig göra
51
65%
Ja, nästan alltid
12
15%
Ibland
15
19%
Vet ej
Inga röster
0%
I helvete att jag varnar någon för polisen. Har aldrig gjort det, gör det inte och kommer aldrig att göra det. Åker de fast för fortkörning så är det inte mer än rätt. Råkar man varna ett rattfyll eller annan niding så är det oförlåtligt. Folk som blinkar med helljuset i tid och otid, mest otid, borde spärras in på tukthus och därefter dömas för medhjälp till till brott. Att varna för poliskontroller vittnar om att man saknar konsekvenstänkande och då bör man inte tillåtas att framföra motorfordon.
av *pettson*
Blinkar jag? Det händer..
Sensmoralen i storyn som länkas till är att han är ett rövhål och inte ska ha det jobbet, en översittartyp..

Vill träffa en sån en gång till. Har gjort det förut, och han blev förmodligen förvånad.. slokörad och åkte..
I mitt fall så blinkade jag inte frivilligt. Jag transporterade en bil (kundbil, saab 9000) med dess obligatoriska slappa ljusomkopplarspak för att kunna reparera den. Det var på arbetstid.
Fick ungefär samma tjafs. Och.. jag gav tillbaka. Förklarade för honom hur en verkstad fungerar och att hans jävla liv ligger i mina händer var dag med allt vad det innebär. Dock i noggrannare längre text så att han verkligen skulle förstå.
Samma idiot försökte bötfälla mej på motorvägen för fortkörning. Enligt hans traffipax gick det i x km/h. Och jag hade Tech2 inkopplad i färd som spelar in bilens mätvärden. Han trodde på allvar att jag skulle skriva på. Men när jag själv kan spela upp hela körningen med +-0 i mätaravvikelse då det är kalibrerat efter bilens däckstorlek och däcktryck, så har han inte mycket att komma med. Det tog bara 20min innan han gav upp när hans kollega skrattande drog honom bort ifrån bilen.
Förr i tiden känns det som att det var fler som gjorde det.

Jag tror och hoppas att folk tänker efter, och inte varnar andra bilister. Hur lite bilar det än är på vägen eller vilken tid det än är på dygnet så ska man definitivt aldrig varna någon annan om en poliskontroll. Ingen annan vet syftet med kontrollen!
Har aldrig gjort och kommer aldrig göra det heller, never ever.
Skulle inte ens tänka tanken på att varna en mötande bilist för en poliskontroll. Spelar ingen roll om det är en fartkontroll eller inte.
visst snacka går ju, men om ni vet att ni har en kompis eller släkting en bit bakom er plockar ni fram mobilen och varnar.
Så ni kan hasa er ner från era höga hästar och skämmas lite grann, tycker jag...
Ett antagande som saknar bevisning.

Själv har jag hotat en vän med polisen som jag fick reda på körde morgonen efter våra rejäla fredagsfyllor i 20-års åldern. När jag fick reda på det sa jag att kör han igen kommer jag ringa in en rattfylla på han. Han tyckte först jag var fjantig men hajjade efter ett tag och tog bussen askalas till jobbet som han var på varannan lördag. Ibland cyklade han med men det var ok med mig då.
Vojje skrev:visst snacka går ju, men om ni vet att ni har en kompis eller släkting en bit bakom er plockar ni fram mobilen och varnar.
Så ni kan hasa er ner från era höga hästar och skämmas lite grann, tycker jag...
Nej. Inte en chans.
Sedan använder jag heller inte mobilen när jag kör.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Med så mycket körning skulle jag lä[…]

Byta front, huv o skärmar

Hej! Håller på o renoverar en Amazon -[…]

Nu bränslepriserna har sjunkit så har m[…]

Är det någon som vet vilken BT version […]