...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perc
llesrof skrev: Du menar sådana här? Färsk bild från igår.
https://www.dropbox.com/s/o1e96sh2mo4ym ... .53.09.jpg
Jag försvarar inte det där beteendet men det kan ju hända att det fanns andra bilar som stod illa parkerade där från förut, och en lagom stor lucka. Sen åker dom bilarna iväg och så lämnar audin kvar, parkerad som en idiot. :)
Användarvisningsbild
av joel80
Vilken överraskning! En Audi-förare som gör något dumt!

(S)
av llesrof
Perc skrev:
llesrof skrev: Du menar sådana här? Färsk bild från igår.
https://www.dropbox.com/s/o1e96sh2mo4ym ... .53.09.jpg
Jag försvarar inte det där beteendet men det kan ju hända att det fanns andra bilar som stod illa parkerade där från förut, och en lagom stor lucka. Sen åker dom bilarna iväg och så lämnar audin kvar, parkerad som en idiot. :)
Nja, så kan det ju i och för sig ha gott till. Vi ser ju att den silverfärgade Volvon står på linjen och det i sin tur förskjuter ju hela raden, mer eller mindre. Här mer. Personligen hade jag valt en annan plats istället för att ta upp två platser även om luckan bara vart lagom för en bil. Det fanns, och brukar finnas, lediga platser, speciellt så här strax innan lunch. Strax efter lunch kan det vara rätt fullt. Och då blir ju denna sortens parkeringar extra retlig. Jag har fler exempel på idiotiska parkeringar på denna plats där någon latmask parkerar på en av parkeringens genomfarter bara för att det är nära ingången. Även då fanns det lediga platser inom 30 meter.

Senast jag var på Cittygross fick jag möte med en bil när jag gick i en av gångarna mellan parkeringsrutorna. Jag fick vika undan. När jag handlat klart och gick samma gång tillbaka till min bil så stod den en annan bil parkerad på samma gång. Det var i och för sig lite snöslask men de breda vita strecken på marken syntes klart och tydligt. Om inte annat så hade en person med syn tillräckligt bra för att kunna framföra en bil, upptäckt detta när han/hon klivit ur bilen och då kunnat flytta den till en parkeringsruta. Jag tycker verkligen illa om attityden att man skiter i om man hindrar andra när man för något man inte skall göra. Attityden att tycka att det är okej att göra så är värre än själva handlingen.
Användarvisningsbild
av SvenB
llesrof skrev: Personligen hade jag valt en annan plats istället för att ta upp två platser även om luckan bara vart lagom för en bil.
Jag med. För om vi förutsätter att Volvon kommit först och "tappat" sin bil fel, och Audin kommer sedan och "slänger sin bil mitt mellan två rutor. Sedan kommer Volvoägaren och åker iväg så står Audin fortfarande fel. Men om Audin inte hade ställt sig där, hade all varit bra när Volvon åkt. :roll:
av miksil
Parkerade på McDonalds strax före jul. Sneda parkeringsfickor. 2 platser kvar bredvid varandra. Möter en bil som kör mot enkelriktat och ska parkera. Jag väntar snällt på att han ska backa in (gick inte att köra in då han kom från fel).
Han gör en usel parkering, och tar upp 1.5 plats. Tänkte att han skulle ordna till det hela, men icke. Han öppnar dörren och kliver ut. Då jag körde en bil jag är inte är rädd om trycker jag snabbt in bilen i det som fanns kvar av den sista parkeringsplats (som var den yttersta i raden, så fick stå till hälften på en kant). Blev väl ca 5-10 cm mellan våra bilar.
Kvar i bilen sitter snedparkerarens fru! Hon vevar ner rutan och hojtar på mig att hon inte kommer ut!

Jag svarade lugnt med ett "pröva att be din man att parkera i EN ruta så kommer det nog gå bra", och gick därifrån med ett lite leende :twisted:

Brukar vara snäll i trafiken, men om ngn snor de sista 2 parkeringsplatserna trots att de ser att en annan står och väntar, så surnar till och med jag till.
av Mwi
miksil skrev:Kvar i bilen sitter snedparkerarens fru! Hon vevar ner rutan och hojtar på mig att hon inte kommer ut!
Jag svarade lugnt med ett "pröva att be din man att parkera i EN ruta så kommer det nog gå bra", och gick därifrån med ett lite leende :twisted:
(B)
av Droopy
Vad spelar det för roll om någon ställer sig över 2 rutor så länge det finns parkeringar. Själv kör jag alla varianter, på slutet, sneddar 2 rutor, efter väggar, på åkern, i ett dike. ja överallt utom i körfältet, handikapp och lastzon. Har en gång råkat ut för en som ställde sig slickad så jag inte kom in i bilen på förarsidan, fast de fans hur mycket parkeringar som helst. Jag antar att han störde sig på min parkering.
av Uninium
Bryr mig sällan om dubbelparkerare. Men däremot så blir jag arg varje gång jag ser folk som ställer sig på handikapp platser utan att vara handikappad(förutom i huvudet som dom är)
Användarvisningsbild
av sthlm
unlock26 skrev:Bryr mig sällan om dubbelparkerare. Men däremot så blir jag arg varje gång jag ser folk som ställer sig på handikapp platser utan att vara handikappad(förutom i huvudet som dom är)
För ett antal år sedan besökte jag ett av de större centrumen då det gled upp en riktig fläskmerca och ställde sig över 4 (!) handikapp platser.
Det var alltså två platser mittemot varandra och han ställde sig i mitten av dessa fyra.
Ut hoppar en lätt överviktig herre med guldkedjor och krimskrams runt halsen och innan han kommit två meter från bilen var folk framme och kikade efter handikapptillståndet.
Jä*lar sicket liv det blev på parkeringen när fler och fler började skrika och hota honom.
Han parkerade ganska raskt om bilen i ledig ruta intill och jag var faktiskt lite chockad över alla som brydde sig.
Folk brukar gnälla och knyta näven i fickan i normala fall (även jag), men nu var rätt människor på rätt plats och han fick en utskällning som hette duga.
Användarvisningsbild
av joel80
Ofta räcker det med att en på hela parkeringen vågar ta upp den där näven ur fickan och säga något så följer fler på. Ingen vill vara den första.. eller den enda, som säger nått.
Skönt när det blir annorlunda! :)
Värdering 242

Tjena! Är ny här och skulle behöva […]

Innebär det att jag stryper tillförsel[…]

Då är vi på samma spår. Had[…]

Om ingen haft kontaktdonet isär och sedan var[…]