...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Vad beträffar trafikregler så spelar det ingen roll vad man lärt sig. Om de efter man tog körkort ändras, så är man tvungen att följa de nya. :D
av jpennerb
Vojje skrev:annars vore det hårda bud för de som tog körkort före 3 september 1967 :-)-)
Det är säkert dom som skapar kaos i rondellerna!! :wink: :lol:
Användarvisningsbild
av SvenB
Du menar att det finns de som kör medurs i cirkulationsplatserna :?: Då skulle det bli kaos ;-//
Användarvisningsbild
av erikn
Det är egentligen idiotiskt, men det har gått inflation i cirkulationsplatser. Det finns en rondell som är helt onödig, och där har jag faktiskt kört åt fel håll ett par gånger. Förmodligen skulle jag bli av med lappen om polisen såg mig, men jag var ensam där och den är så urbota dumt placerad.
av jpennerb
Hände faktiskt några gånger här i stan när vi fick vår första rondell. Denna hade från början 2 filer in där pilarna visade vänster i vänsterfilen. Och tro som fan så var det några som körde vänstervarv(kortaste vägen :roll: ) och körde medurs, ja det var kaos! :D

Kan tillägga att dom har gjort om rondellen några gånger. Först till enfiligt sen var dom även tvungna att göra något i mitten för många bilar körde rakt igenom rondellen, sjukt!! :lol:
12 voltsuttag krånglar

Är det oberoende av vad du stoppar in i det, […]

Service Subaru XV

Var igår på verkstaden med våran[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

Jag tänkte såga den i 2 delar så[…]

Inte helt ovanligt att värmepaketet utvecklar[…]