...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Idag blev jag vittne till att en bil helt plötsligt svängde ut framför mig in i omkörningsfilen. Jag fick bromsa och sänka farten från 100 till 80 för att den låg kvar där. En bil bakom mig började köra om oss i högerfilen och då svänger idioten tillbaks i högerfilen och nästan prejar ut bilen ur vägen. Jag tutade, den prejade bilen tutade. När jag passerade ser jag föraren med en hand på ratten...och gissa vad i vänternäven mot örat? Jag tutade när jag passerade för att visa mitt missnöje. Föraren märkte inte ens det. Jag börjar mer och mer bli för totalförbud...kanske inte handsfree, för det är märkligt vilken hjälp det är att ha bägge händerna på ratten när man pratat i telefonen.
Användarvisningsbild
av Perra83
Nej men fyfyrtionfan! Ett förbud är ett måste.

En grannes dotter sitter nästan alltid med mobilen i ena handen när hon kör bil. Närmaste grannens postlåda har hon kört ner. För en vecka sedan va hon nära att köra in i grannen rakt över vägens häck.
Användarvisningsbild
av mobe
perin skrev:Det är väl redan ett förbud mot att tala i tfn utan handsfree, eller har jag missuppfatta lagen?
Bara om det påverkar bilkörningen som det så fint uttrycks. så det är ej ett totalförbud, vilket jag också kan tyckas det borde vara.
Användarvisningsbild
av Robbi
Lagen är lite luddigt skriven. Ingen tycker väl själv att det påverkar bilkörningen. Jag satt jämte en kompis som började sms:a och började vingla på vägen, jag ryckte mobilen från honom och frågade honom om han tyckte att han körde vingligt. Han tyckte han körde som vanligt!
av llesrof
Robbi skrev:Lagen är lite luddigt skriven. Ingen tycker väl själv att det påverkar bilkörningen. Jag satt jämte en kompis som började sms:a och började vingla på vägen, jag ryckte mobilen från honom och frågade honom om han tyckte att han körde vingligt. Han tyckte han körde som vanligt!
I det läget hade jag nog till och med kastat ut telefonen genom fönstret.
Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]

Slang ifrån luftfilterburk

Har en V70 D4 2014 hittade en en lös slang so[…]