...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
När dom mäter snittfart så är det inte över så lång sträcka.. Dom sätter igång en "räknare" i bilens dator när man passerar t.ex en vägskylt, sen mäter dom sträcka och tid en liten stund och stänger av när man kör förbi något annat som dom kan tajma vid.

Det behöver alltså inte vara snittiden under hela förföljandet dom snackar om, utan ett mättillfälle.
Har själv suttit i baksätet på polisbil och fått en sekvens uppspelad för mig... eh...
Flera år sen, men 87km/h på Essingeleden tyckte jag inte var så farligt... det tyckte farbror polis, inte mycket att säga om då. :)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Du kan inte jämföra 2 poliser i en polisbil som softar fram i 70 på Essingeleden. Med en ensam mc polis som ska klamra sig fast på bågen i 220 km/h och hålla koll på mätning, övriga bilar, omgivning och att avståndet är exakt oförändrat till den jagade bilen under mätningen. Då är 10% marginal på knapptyckandet ingenting.
Användarvisningsbild
av joel80
Nej absolut, var det alltså en MC som följt bilen i 220? Jag fick uppfattningen om att det var flera poliser inblandande och att mätningen gjorts tidigare av radiobil.. det skulle kunna förklara ev. förväxling av bilar också. Men jag missuppfattade nog.. eller har glömt vad jag läst. :)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Precis..... En trafikjurist hade väl plockat isär detta på nolltid. Hur skulle det tex annars vara möjligt att så totalt hänga av en 1200 kubiks Mc med en 170 hk volvokombi så att föraren blir stoppad långt senare på en helt annan väg.
Användarvisningsbild
av erikn
Han har inte varit inloggad här på ett halvår.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Kan slå ett slag för Isudar och tr&arin[…]

Har en Hybrid T5. Uttagen 2020 juli. Nu (bara va[…]

Dragkontakt *Uppdaterad*

Vissa saker är det problem med om prylarna &a[…]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att det[…]