...

Moderator: Moderatorer

av Uninium
StringerBell skrev:Jag tror inte på att det finns ett samband mellan trång parkering och parkeringsskador. Står bilen riktigt trångt kan det tvärt om vara så att de bredvid aktar sig lite extra.

För mig är det stora varningstecknet en skabbig bil med barn i baksätet.
Bil med barnstol i parkerar jag aldrig bredvid,för stor röd flagga som signalerar max öppnad dörr.
miksil skrev:Parkerade på McDonalds strax före jul. Sneda parkeringsfickor. 2 platser kvar bredvid varandra. Möter en bil som kör mot enkelriktat och ska parkera. Jag väntar snällt på att han ska backa in (gick inte att köra in då han kom från fel).
Han gör en usel parkering, och tar upp 1.5 plats. Tänkte att han skulle ordna till det hela, men icke. Han öppnar dörren och kliver ut. Då jag körde en bil jag är inte är rädd om trycker jag snabbt in bilen i det som fanns kvar av den sista parkeringsplats (som var den yttersta i raden, så fick stå till hälften på en kant). Blev väl ca 5-10 cm mellan våra bilar.
Kvar i bilen sitter snedparkerarens fru! Hon vevar ner rutan och hojtar på mig att hon inte kommer ut!

Jag svarade lugnt med ett "pröva att be din man att parkera i EN ruta så kommer det nog gå bra", och gick därifrån med ett lite leende :twisted:

Brukar vara snäll i trafiken, men om ngn snor de sista 2 parkeringsplatserna trots att de ser att en annan står och väntar, så surnar till och med jag till.
Skit ska skit ha! :D
av Demmpa
Jag ställer mig ibland på snedden över två platser. När jag gör det är när jag har barnen med mig för att minska risken att våra bildörrar slår i andra bilar.
Användarvisningsbild
av SvenB
Tillhör det vett eller etikett :?: Är det inte bättre att ställa sig längre bort där det finns plats :?:
Jag brukar ställa mig bredvid "finare" bilar. Jag har en känsla av att dem är räddare om sin & andras bilar än något slödder i sin gamla Ford Taunus.
Användarvisningsbild
av joel80
Problemet är väl att många nyare bilar har tjänstebilsförare.. ogh även om många av oss som finns på forumet är måna om vårs tjänstebilar finns det många som skiter fullständigt i dörruppslag den får eller orsakar på sin tjänstebil.. "den ska ju ändå bytar ut om nått år..." Så jag är inte så säker på att man är "safe" bara för att man ställer sig bland nyare bilar... :(
Användarvisningsbild
av Micce1980
Hehe känner en hel del med tjänstebil och f-n vad pedantiska vissa är. Dörruppslag där det inte blev något märke skulle ändå undersökas av bilbolaget där hen servar bilen, bilen blev inte helt ren så hen skällde ut macken och fick en tvätt till, dammsuga bilen och tvätta mattorna varje fredag, stenskottet som kom i idag måndags måste fixas tills på fredag, INGEN äter i bilen med mera. Sedan kör de skiten ur bilen så motorn vet att den lever och stötdämparbyte är relativt vanligt förekommande.

Personligen så bryr jag mig sådär om en tjänstebil som sådan men vill inte skada andras egendom lika lite som jag vill ha skador på min privatbil.

Kan slå ett slag för Isudar och tr&arin[…]

Har en Hybrid T5. Uttagen 2020 juli. Nu (bara va[…]

Dragkontakt *Uppdaterad*

Vissa saker är det problem med om prylarna &a[…]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att det[…]