...

Moderator: Moderatorer

av PTV
Eller gör som Kungen ... hävda att du har ansvarsfrihet ... dvs att du kan avvika från en olycka trots att du är skyldig. :D
av umekille
Du åker dit om du kör på en annan bil...
sen kan den parkerade bilen bli dömd för
otillåten parkering alt. vållande till olycka
och erhålla böter,men du har kört på den. Sen är det upp till
försäkringsbolaget utreda huruvida ersättning för skador
skall utbetalas.
Användarvisningsbild
av SvenB
d1anny2 skrev:Fast nu snackade jag om konfrontation av människan för hans nonchalance på föreningens område. Hade tidigare lagt lapp om felparkering.
Snackade Inte om att smita från olyckan. Det var er tolkning.
Han ringde nyss och fick mitt REGnummer.
Det var du som skrev att du inte ville konfrontera honom med anledning av krocken, inget vi hittade på :!:
d1anny2 skrev:
SvenB skrev:Komma undan? Från vad då :?:
Från att konfrontera honom med eländet. Hans återkommande felparkering, krocken etc.
av d1anny2
joel80 skrev:Vågade du nämna felparkeringen eller bangade du den konfrontationen. ;)
Man är i allmänhet dålig på att konfrontera folk, även om det behövs betydligt fler gånger än vad som görs.
Haha. Sade att ser jag den jävla bilen på den platsen en gång till så kommer han få behöva mer än en sorts service :)
Dvs jag bangade. Fåse vad som sägs på brfmöte ikväll. Krönte min olycka med åttahundra i parkeringsbot tidigare idag.
Användarvisningsbild
av SvenB
Inget läge för att köpa lotter just nu då. :lol:
av d1anny2
SvenB skrev:Inget läge för att köpa lotter just nu då. :lol:
Hehe. Storvinsten är inte reserverad för mig av vad det verkar. Men det kan förstås bli värre. Och för att det inte ska bli värre så får bilen stå och vila bort oturen.
av Demmpa
SvenB skrev:Samma här. Det finns inget försvar att köra på en felparkerad bil. Jag är inte ens säker på att räddningtjänsten går fri om de gör det.
Räddningstjänsten "får" forcera fram genom/över annans egendom, men dom blir ersättningsskyldiga. Dom får flytta andra fordon genom att "putta" på dom med brandbilen.

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC

Ovanstående livslängd på bromsbel[…]