Gotlandsbästa skrev:Kolla punkt 6, sedan får man väl tolka det på sitt eget sett. Men bashastigheten i Sverige på motorväg är 110.
http://www.trafiksakerhet.se/motorvag.htm
Ja kunde väll tänka mig det att skräp tidningarna nr 1 Aftonbladet och Expressen skriver strunt rubriker som vanligt. Som självklart inte stämmer.
Punkt 6 är i mitt tycke solklar. Fri fart gäller inte i Sverige utan är det inte utskrivet någon fart då är det 110 km/h som gäller som Max fart om möjlighet finns att köra så fort annars ska farten anpassas till lämplig fart.
Blir så trött på dessa 2 skvaller tidningar fattar inte att dom säljer så bra.
Dom ska hålla sig till kändis skvaller
Har sagt mig själv att hur bra och intressanta rubrikerna än låter så stämmer det ändå aldrig eller så har dom inga fakta utan bara gissningar. Därav hoppar över att läsa dom. Men skvaller kan ju vara kul att läsa i dom om det stämmer eller ej vet ej? Svårt att kolla upp. Men i det här fallet var det ju solklart, bara text för att sälja lös numer. Hur enkelt som helst för dom att kolla upp att det inte stämmer med andra ord man väljer att trycka felaktiga uppgifter med flit i hopp om att det säljer extra.
Mycket märklig inställning som gör att jag ser dom som mindre seriösa och ej trovärdiga. Även om det nu skulle vara rätt för en gångs skull.