...

Moderator: Moderatorer

Ja som rubriken lyder kan man parkera här utan att få böter? Närmare övergångsställe än tio meter, 5m ung, men det är ju som gjort en grund parkeringsficka där silverbilen står, bakom bilen hitom i bild så står andra bilar parkerade så där är garanterat parkering, men vad gäller här?

Bild
Jag uppfattar det som att 10 metersregeln alltid gäller. Att "fickan" går närmare än 10 meter tror jag är för att bilen vid "10 metersplatsen" ska kunna svänga ut.
Okej då har de byggt ett "hålrum" där då för kanske en motorcykelparkering? Lite fult att lura folk så där, de borde svänga ut fickan lite tidigare då, alt ha en skylt, alt streck på gatan. Men å andra sidan om 10 m alltid gäller så är det lätt att komma ihåg.

Fråga två, jag ser bilen t h på andra sidan korsningen precis bakom övergångstället med stopplyktorna tända, hur långt efter ett övergångsställe får man parkera, 0 m, 1 m, nåt annat? Är det överhänget, dragkrok eller hjulen som räknas?
Den ser ju lite farligt placerad ut men svårt att se. Det var länge sen jag tog körkortet så man kommer inte ihåg detaljer...
Han åker dit. Du får parkera omedebart efter ett övergångställe, men i det där fallet står han för nära korsningen. Där är det 10 meter också, både före och efter.
SvenB skrev:Han åker dit. Du får parkera omedebart efter ett övergångställe, men i det där fallet står han för nära korsningen. Där är det 10 meter också, både före och efter.
Fast det verkar ju vara P-skylt direkt efter övergångsstället uppe till vänster där den vita bilen står, innan 10 meter alltså. Då gäller skylten före 10-meters regeln... Skulle ju kunna vara en skylt efter övergångsstället till höger också.. fast han ser ut att stå lite väl nära kanske.
12 voltsuttag krånglar

Är det oberoende av vad du stoppar in i det, […]

Service Subaru XV

Var igår på verkstaden med våran[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

Jag tänkte såga den i 2 delar så[…]

Inte helt ovanligt att värmepaketet utvecklar[…]