...

Moderator: Moderatorer

Jag åkte E22:an hem från Öland på tisdagen den 2 juli, och någon eller några mil före Ringarum (söder om Söderköping) vid 12 tiden så blev jag omkörd av en bil som stänkte en hel del grus över och på min bil så jag fick rutan spräckt precis i synfältets nederkant, plus en 12-15 stenskott i fronten och på motorhuven. Det trista är att bilen en V40, är sprillans ny (uttagen 23/5) och veckan före resan till Öland hade den fått en lackförsegling. Jag är inte ett dugg arg på bilisten som körde om mig, utan mer på trafikverket vars fordon, flera kilometer efter detta hade hänt, höll på att sopa ut allt grus från området under vajerräcket i mitten, och lägga detta i omkörningsfilen (dubbelfilig sträcka), utan att sopa upp detta. Inga skyltar om vägfordon eller risk för stenskott fanns i området. Jag har därför polisanmält Trafikverket.

Jag vill på detta sätt höra om fler kört den aktuella vägsträckan vid tidpunkten och som precis som jag uppmärksammat att det låg ansenliga mängder grus i vänster körfält. I så fall hör av er här!!!
12 voltsuttag krånglar

Är det oberoende av vad du stoppar in i det, […]

Service Subaru XV

Var igår på verkstaden med våran[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

Jag tänkte såga den i 2 delar så[…]

Inte helt ovanligt att värmepaketet utvecklar[…]