...

Moderator: Moderatorer

av Mace
Kollade lite på mekonomen då jag har ett presentkort där och tänkte på att kanske skaffa en fotpump.

Det står såhär om den:
"Artikelnr: 40-130728
Benämning: Fotpump
Anm.: dubbla cylindrar
Info: Fotpump med dubbla cylindrar för snabbare pumpning. För bil, moped, cykel, madrasser m.m
Pris: 247.00 kr
"

Men jag tänkte "för bil", menar dom att det går att fylla på bildäck med denna grej?
Om ni har någon koll eller erfarenhet gällande det vore det bra.

Hittade en länk till biltema så ni förstår vad jag menar för typ.

http://biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Tillb ... ump-27514/
av Amarace
Hur tror du man pumpade däck förr då en kompressor inte var något som varje person hade? Jag har fotpump, även en gammal handpump (man sätter in foten som stöd o så får man pumpa, som en cykelpump fast större). Mycket bra o ha. Har haft sedan barndomen.

Så ja, det går utmärkt att pumpa bildäck, även om det tar lite tid. Och så klart går det inte att pumpa till så högt tryck.
av mikebike
Amarace skrev:Och så klart går det inte att pumpa till så högt tryck.
Jo, det går naturligtvis. Ett cykeldäck har mycket högre tryck än ett bildäck.

I beskrivningen står det max 4 bar, vilket är i högsta laget för ett bildäck, men bara halva trycket för ett cykeldäck.
av Amarace
mikebike skrev:
Amarace skrev:Och så klart går det inte att pumpa till så högt tryck.
Jo, det går naturligtvis. Ett cykeldäck har mycket högre tryck än ett bildäck.

I beskrivningen står det max 4 bar, vilket är i högsta laget för ett bildäck, men bara halva trycket för ett cykeldäck.

Felformulering av mig. Jag menade mer att det inte går för att det tar sin lilla tid att pumpa 2,5bar i ett bildäck. Ett cykeldäck pumpar du ju upp snabbt som attan i jämförelse, när du nått 3 bar i ett cykeldäck så ökar det ju kraftigt med varje pumpslag, med ett bildäck får man pumpa ihjäl sig.
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]