...

Moderator: Moderatorer

I vintras 2010-11-27 kl 04:30 åkte jag av motorvägs avfarten i 90 km/h med min Volvo V70 -99 jag hade turen att jag inte han styra något innan däcket krängdes av för hade jag kommit in med vridna däck i den branta lutningen så hade jag med 100% sanolikhet voltat (stavning?) men jag klarade mig undan varken allvarligare skador och bilen klarade sig hyfsat bra. Så när jag var där i diket så satt jag kvar i förarsätet med bälte på och samlade mig, jag visste att det skulle komma en chock men inte hur allvarlig, så jag satt och förberedde mig.
sedan gick jag ut och startade varningsbloss och satte upp, och ringde en kompis som kom efter ett tag och drog pilen upp ur diket. Inte en enda gång så var det någon under dessa 60 - 90 minuter ens brydde sig om att ens sakta ner eller stanna för att höra hur jag mådde eller om jag behövde hjälp...
när vi hade fått upp bilen på vägen igen och höll på att byta däck, då kom polisen... dom hade fått ett larm om att ett varningsbloss stod på avfarten...

Asså folk har varken viljan eller modet att ens kolla varför står det ett varningsbloss där... kan det vara någon som kanske behövde hjälp... NE varningsblosset blev uppmärksammat men inte bilen i diket med varningsljus och en person brevid... som dom körde förbi....

Jag vet att personer säger att jag körde för fort för väglaget och så, det erkänner jag för annars hade jag inte legat där, men när jag visar dom var det var jag åkte av så frågar dom mig i stället hur fan åkte du av här?!?!?!?!
Är man en av de första så är det en självklarhet att stanna o hjälpa till. Men i dag finns det för många idioter i bil. Borde införas ett empatiprov på körkortsprovet. Men jag har hört att det är värre än att inte stanna o hjälpa till. Den nya trenden är tydligen att stanna, fota och åka vidare. Rent ut sagt, osmakligt.
Koppling som fastnar halvvägs

Hade samma problem på min V60 D4 2015, bytte[…]

Jag köpte skivor och keramiska belägg fr[…]

Som titeln antyder. Den har småkrångla[…]

Då du tydligen är i trakten: Har du fr&[…]